• 0

Klant weigert betaling na "activa overname".

Ik wist niet precies waar ik deze moest plaatsen, hopelijk zit ik hier goed.

 

Midden vorig jaar is een klant van ons overgenomen middels een "activa overname", hiervan zijn wij na de overname op de hoogte gesteld. Wij leveren een jaarlijkse dienst die we dan ook na het jaar factureren. Het eerste (geirriteerde) telefoontje van deze klant, na ontvangst van een factuur, was dat hij het bedrag te hoog vond. Wij hebben aangegeven dat we de service kunnen aanpassen en hun hier ongeveer 20% op kunnen besparen, dus gewoon netjes geholpen. Om een nette tegemoetkoming te doen hebben wij hier een kredietfaktuur op gestuurd.

 

Een week na het verzenden van de kredietfactuur belt deze klant weer op met de mededeling dat hij alles van voor de overname niet gaat betalen, die gaat ongeveer om 70% van de factuur. Hij zegt dat hij dat gedeelte niet hoeft te betalen omdat hij een "activa-overname" heeft gedaan.

 

Achteraf gezien ben ik dus dom geweest om deze man op een zeer nette manier te helpen en hem tegemoet te komen, ondanks zijn geirriteerde toon. Eigenlijk wil ik dit dus niet voor een tweede keer doen, wat kan ik vanaf mijn kant, of staat hij compleet in z'n recht als hij zegt dat hij de dienst over de periode voor de overname niet hoeft te betalen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een acitva transactie is het heel goed mogelijk dat je het deel van de factuur van voor de overdracht nog op moet gaan halen bij de oorspronkelijke opdrachtgever.

 

In principe is de overnemer een nieuwe klant waarmee je een nieuw contract mee af moet sluiten. Wellicht wist deze ook niet af van het feit dat jaarlijks in een keer achteraf gefactureerd zou worden ook voor diensten van voor de periode dat hij de zaken overname.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.