Misschien een wat rare vraag maar ik heb nu een eenmanszaak en werk veel als zzp'er.
Nu heb ik voor een totaal andere branche diverse cursussen voor lichaamsbeweging gedaan om vervolgens hier wat mee te gaan doen als ondernemer. In mijn huurappartementje wil ik een aparte kamer hiervoor gaan inrichten.
Nu heb ik 2 vragen;
- zijn de cursussen aftrekbaar van mijn winst?
- door het verbouwen maak ik veel kosten. Is dit ook aftrekbaar van mijn winst en mag ik de BTW daarvan terugvragen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JanBos
JanBos
Misschien een wat rare vraag maar ik heb nu een eenmanszaak en werk veel als zzp'er.
Nu heb ik voor een totaal andere branche diverse cursussen voor lichaamsbeweging gedaan om vervolgens hier wat mee te gaan doen als ondernemer. In mijn huurappartementje wil ik een aparte kamer hiervoor gaan inrichten.
Nu heb ik 2 vragen;
- zijn de cursussen aftrekbaar van mijn winst?
- door het verbouwen maak ik veel kosten. Is dit ook aftrekbaar van mijn winst en mag ik de BTW daarvan terugvragen?
Denk hierbij aan verf, behang etc.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38701-cursuskosten-en-verbouwing-woning-aftrekbaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag