Ga naar inhoud

statistieken website

Geplaatst:

Zomaar iemand

Ik kon nergerns een topic vinden emt handige links voor ondernemers, als ik verkeer heb gezocht wil ik jullie vragen deze link erbij te zetten.

 

http://gs.statcounter.com/

 

Op deze website kun je allerlei statestieken vinden over het gebruik van 'pc's, denk hierbij aan gebruikte resoluties, browers, besturingsprogramma's etc etc.

Het mooie is dat je ook per regio kunt kijken, dus bijvoorbeeld per land of per werelddeel .

 

Natuurlijk kun je zelf de periode bepalen, waarover je de stats wil zien.

 

Ik heb verder neits met de site te maken, maar dacht dat mensen er misschien wat aan zouden kunnen hebben en dan vooral de websitebouwers.

Featured Replies

Geplaatst:

fvddungen

Google analytics voorziet ook in al die informatie. Ik gebruik het al jaren naar tevredenheid.

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

Yde van D

Ook groot voorstander van Google Analytics.

 

Verder stel ik mijn conversies altijd goed in zodat ik kan zien waar mijn waardevol(ste)le bezoekers vandaan komen. (+ maakt dit vele andere beslissingen mogelijk)

- Google Adwords (Betaald zoekverkeer en betaalde advertenties in het content netwerk)

- Organisch verkeer (gratis zoekverkeer)

- Social

- Email nieuwsbrief

- Referrals (verwijzingssites)

- Andere campagnes (offline die je trackt door vanity url's)

 

Let wel op dat beslissingen over jouw marketingbudget niet op aantal bezoekers/hits (How idiots track succes) maakt.

 

 

 

Geplaatst:

Casdv

Analytics werkt goed als je meetbare doelen stelt, de conversie daarvan bijhoudt én er actie op gaat ondernemen. Geldt natuurlijk voor alle web analytics paketten

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

Google analytics is vooral voor je eigen website. Wat ik voorstelde is meer wat er op het algemene web gebeurt. Dus hoe groot moet je je website bouwen en welke browers zijn nog interessant, welke zoekmachine's worden er naast google gebruikt etc.

 

Ik heb Google analytics op mijn website staan, heb er alleen pas een paar keer naar gekeken. Ikmoet zeggen dat het me niet heel veel kan boeien met wat voor computer mensen op mijn site komen.

 

Geplaatst:

Casdv

Kan ik me voorstellen, maar het is waarschijnlijk wél interessant waar je bezoekers je site verlaten, waar ze op zoeken, van welke bronnen ze binnenkomen en wat ze op je site doen.

 

Maar inderdaad interessant om te zien wat de trends zijn.

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

om je eerlijk de waarheid te zeggen zou ik niet weten wat ik met die informatie zou moeten, ze komen binnen op de woorden die ik in de tekst zet en ze gaan weg na de foto pagina, contactpagina of offertepagina.

Ze komen alleen op mijn website als ze al weten wat ze nodig hebben. Maar mijn website is ook niet heel groot, ik kan me voorstellen dat een webwinkel er wel veel profijt van kan hebben.

Geplaatst:

Yde van D

om je eerlijk de waarheid te zeggen zou ik niet weten wat ik met die informatie zou moeten, ze komen binnen op de woorden die ik in de tekst zet en ze gaan weg na de foto pagina, contactpagina of offertepagina.

Ze komen alleen op mijn website als ze al weten wat ze nodig hebben. Maar mijn website is ook niet heel groot, ik kan me voorstellen dat een webwinkel er wel veel profijt van kan hebben.

 

Je zou bijvoorbeeld de offerte en de contactpagina (waar de magic moet gaan gebeuren) kunnen A/B testen,

 

Er zullen vast trends in de zoekwoorden waarneembaar zijn in de loop der tijd. Misschien rankte je vroeger voor converterende keywords en nu niet meer of andersom. Op dit soort trends zou je actie kunnen ondernemen door SEO actiever in te zetten of voor keywords gaan betalen (Adwords).

 

Ingaande op "Ze komen alleen op mijn website als ze al weten wat ze nodig hebben". Hoe trek je deze conclusie? Omdat ze zeer specifieke termen zoeken waarvan je weet die moet al verder in zijn beslissing zijn? bv: bij een printer de "Canon Pixma D9100i". Of omdat ze binnenkomen op je merknaam?

 

Ik ben van mening dat iedereen zijn website kan verbeteren door de statistieken van zijn website goed te interpreteren en dit te vertalen naar de "juiste" actie.

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

Tuurlijk kan dat, alles kan altijd beter, de vraag is alleen of het financieel en qua tijd voor elke partij interessant is.

 

Er zijn bij mij geen trends, omdat mensen altijd zoeken op 3 woorden: podium, licht en geluid.

 

Mijn conclussie is heel simpel, als jij zoekt naar een podium weet je al wat je moet hebben. Maar laten we het in dit topic niet over SEO gaan hebben. De nut ervan en mijn mening hierover zijn hierover in andere topics al ruimschoot besproken.

 

Ik wilde deze website alleen delen zodat de websitebouwers en iedereen die er iets mee te maken heeft.

Geplaatst:

Y Happy Level

 

 

Er zijn bij mij geen trends, omdat mensen altijd zoeken op 3 woorden: podium, licht en geluid.

 

 

 

Denk je dat echt?? Je zal verbaasd staan hoe mensen op bepaalde zoekwoorden op je site komen.

 

2 % van mijn bezoekers komt op mijn site door te zoeken op combinatie's met de woorden ''Punselie koekjes'' op mijn site. En die hebben ook nog eens een conversie van 1,8% :)

 

Danny

Geplaatst:

headquarters

Goede tip van Jasper.

 

Het kan nooit kwaad om wat concurrenten van Google te bekijken.

Natuurlijk is Analytics goed en zeer uitgebreid, maar gelukkig zijn er ook nog gratis prodcuten, zoals deze, die niet van Google zijn ;D

Geplaatst:

SimonV

Voor verschillen GA en Statcounter zie hier, hier of google op "difference google analytics statcounter".

 

Geplaatst:

Yde van D

Natuurlijk is Analytics goed en zeer uitgebreid, maar gelukkig zijn er ook nog gratis prodcuten, zoals deze, die niet van Google zijn ;D

 

Dat is juist het mooie, Google Analytics is en blijft ook gratis. Tenzij je de super uitgebreide versie wilt (Google Analytics Premium), maar dat is voor zeer grote bedrijven/websites.

 

 

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.