Voet Peter 64 Geplaatst: 22 oktober 2012 Voet Peter 64 1 0 Geplaatst: 22 oktober 2012 Mijn turkse agent stuurt een rekening voor de commissie over een verkoop van een machine in Turkije. Wij hadden een rekening verwacht met 0% BTW gezien hij een dienst levert. Hij stuurt er echter één met 18% BTW, volgens hem moet dit volgens de turkse wet. Kunnen wij deze BTW verrekenen? Of moet hij gewoon een faktuur met 0% BTW sturen? Wij zijn een Nederlandse BV. Groet, Peter Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 22 oktober 2012 Joost Rietveld Moderator 22,7k 80 2314 Geplaatst: 22 oktober 2012 Dag Peter Turkije is geen EU land dus kan er geen BTW verlegd worden aan jouw BV. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 Logic4l Geplaatst: 22 oktober 2012 Logic4l 929 20 Geplaatst: 22 oktober 2012 zou dit nogmaals met je Turkse relatie op proberen te nemen. Turkije heeft wat aparte regels op dit vlak maar volgens mij moeten ze dit gewoon tegen 0% BTW kunnen factureren maar wellicht zien ze dit toch als een soort binnenlandse dienst omdat zij iets voor jouw verkocht hebben? Maarten Versluis Logic4l B.V. Logic4l Transport Solutions http://www.logic4l.com Link naar reactie
Voet Peter 64
Voet Peter 64
Mijn turkse agent stuurt een rekening voor de commissie over een verkoop van een machine in Turkije.
Wij hadden een rekening verwacht met 0% BTW gezien hij een dienst levert.
Hij stuurt er echter één met 18% BTW, volgens hem moet dit volgens de turkse wet.
Kunnen wij deze BTW verrekenen?
Of moet hij gewoon een faktuur met 0% BTW sturen?
Wij zijn een Nederlandse BV.
Groet, Peter
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag