• 0

golfwebshop

Ik ben Sander en ik zou graag met mijn broer een golf webshop starten. Ik ben eerstejaars student sportmarketing, en mijn broer weet alles van websites. De website staat als het moet binnen een week helemaal klaar. Thuis hebben we genoeg ruimte voor opslag in de schuur en een startkapitaal kan ook geregeld worden. Ik zou graag eerst beginnen met alleen golfballen.

 

Alleen de vraag is hoe ik nou het best mijn spullen kan inkopen. Ik heb al veel gezocht op internet maar ik kan nog niet echt wat vinden. Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben Sander en ik zou graag met mijn broer een golf webshop starten. Ik ben eerstejaars student sportmarketing, en mijn broer weet alles van websites. De website staat als het moet binnen een week helemaal klaar. Thuis hebben we genoeg ruimte voor opslag in de schuur en een startkapitaal kan ook geregeld worden. Ik zou graag eerst beginnen met alleen golfballen.

 

Alleen de vraag is hoe ik nou het best mijn spullen kan inkopen. Ik heb al veel gezocht op internet maar ik kan nog niet echt wat vinden. Hoe kan ik dit het best aanpakken?

 

Zie toch best wat resultaten..

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

golfballen. maar waar moet ik die het best inkopen?

 

Vraag: Wat voor auto's verkopen goed?

Antwoord: Auto's.

 

Ik heb de ballen verstand van golf (Ha! I made a funny ;D) maar..Waar ik naar toe wil is dat onderzoek wel handig is. Wat voor soort ballen zijn er? Wat verkoopt goed? Wat is populair? Op welke ballen zit een gezonde marge? Welke ballen hebben een overlap in deze factoren? Etc. Je zegt graag met golfballen te willen beginnen. Waarom?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

ja ik heb mijn bericht ook nog even aangepast. zoals gezegd: taylormate, callaway en pinnacle. omdat dit de grootste merken zijn qua golfballen. Ik zou graag met golfballen willen beginnen omdat veel mensen bij hetzelfde merk blijven. als je nieuwe ballen wil hebben zoek je vaak gewoon het zelfde merk. en dan waar ze het goedkoopst zijn. Ik wil dus vooral op de herhalingsverkoop inspelen.

Link naar reactie
  • 0

ja ik heb mijn bericht ook nog even aangepast. zoals gezegd: taylormate, callaway en pinnacle. omdat dit de grootste merken zijn qua golfballen. Ik zou graag met golfballen willen beginnen omdat veel mensen bij hetzelfde merk blijven. als je nieuwe ballen wil hebben zoek je vaak gewoon het zelfde merk. en dan waar ze het goedkoopst zijn. Ik wil dus vooral op de herhalingsverkoop inspelen.

 

http://www.mycallaway.eu/where-to-buy#onlineRetailers

 

Waarom zou je hun niet een e-mail sturen? (Rijst gelijk de vraag of dat niet sowieso moet aangezien deze retailers onder het kopje "Authorised Online Retailers" staan.)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Dag Sander,

 

Leuk dat je gaat ondernemen!

 

Over je plan: juist van de grote merken weten gebruikers goed wat ze kosten in de winkel. En dat weet de fabrikant ook, die de prijs (jouw inkoopprijs) opduwt en jou met een erg kleiner marge opzadelt. Zo gaat het overal, dus ongetwijfeld in de golfballenbranche ook. Dus, zoals Jamie als zegt, is dit het goede product en business model om een gezonde marge mee te halen?

 

Een private label (huismerk) kent vaak grotere marges. En misschien kun je de ballen in abonnementsvorm aanbieden. Wees innovatief en lever toegevoegde waarde!

 

Maar goed, allemaal ongevraagd advies, ik heb geen idee waar je goedkoop golfballen kunt kopen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Zie mijn ballen ;D

 

 

 

Hoe kom jij aan 3 ballen ;)

 

ik zal ook eens proberen callaway en taylormate te mailen over wat de mogelijkheden zijn.

 

Ik zou ze bellen en niet emailen. Staat wat serieuzer en kan je direct de eventuele twijfels wegnemen als ze alleen aan stenen winkels willen leveren.

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

dankjewel voor het inzien van de kansen. abbonomentsvorm is best een goed idee. ik zal ook eens proberen callaway en taylormate te mailen over wat de mogelijkheden zijn. en dan vergelijken met de prijzen van concurrenten.

 

Ik was eigenlijk wel serieus over dat als je golfspullen gaat verkopen, je er een beetje verstand van moet hebben, en je moet weten welke merken er zoal te koop zijn. Als je dan Taylormade niet goed kan spellen, geef je geen blijk van enige kennis van het vakgebied, en zou ik niets bij je kopen.

Link naar reactie
  • 0

 

Een aardig idee vind ik ballen met reclame. Gesponsorde ballen.

 

Die markt is redelijk verzadigd hoor. Je kunt ballen met je eigen logo kopen voor dezelfde prijs als waarvoor je de ballen zonder logo in de winkel koopt.

ik denk dat er meer bedoeld wordt dat je de ballen goedkoper (of zelfs gratis) gaat aanbieden in ruil voor reclame van andere partijen op de ballen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.