• 0

Hoe mijn geld nu verder investeren?

Dag,

 

Ik ben bezig met een permanent visum voor Australie. Wij (willen) gaan verhuizen naar Sydney. Na 52 jaar in Nederland te hebben gewoond hou ik het eindelijk voor gezien en komt een droom in vervulling. Gelukkig zijn mijn gezinsleden nog jong en hopelijk biedt Australie nieuwe en mooie kansen voor ons.

 

Ik zit met het volgende:

In Nederland heb ik inkomsten in prive uit vermogen welke in Box 3 vallen. Het gaat om een aardig bedrag per jaar. Echter in Australie kennen ze voor deze inkomsten niet dit regime en zullen de inkomsten progressief worden belast in de IB sfeer. Dat is een forse aderlating en dus zoek ik een weg om deze inkomsten toch onbelast te kunnen genieten.

 

Ik had het volgende in gedachten:

Als ik nu de inkomsten - die ik dus in prive ontvang - investeer in een nieuw op te zetten bedrijf in Australie? (Wij willen graag een Bed en Breakfast beginnen) Als ik de bruto inkomsten, die ik graag onbelast terug wil verdienen, nu inbreng in bijvoorbeeld de bouw en exploitatie van een B&F, is dit dan een goed idee?

 

Stel ik breng in 5 jaar in 500.000 euro voor bouw, inventaris etc. Verdien ik dan die 5 ton netto terug op de een of andere manier?

 

Graag hoor ik wat ideeen of tips.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lijkt me niet echt een vraag voor HL. Denk dat hier weinig expertise is met belastingsysteem in Australië. Ik neem aan dat je daar toch al contacten hebt of er al eens geweest bent en dat je niet zomaar op de bolle fooi vertrekt.

 

Als je in Google zoekt is er genoeg te vinden over dit onderwerp.

 

bijvoorbeeld: Australische belastingdienst of een Belastingadviseur in Australië

 

Als je zo'n stap neemt is een beetje zelfwerk of hulp via een adviseur toch wel handig ;)

 

Link naar reactie
  • 0

De vraag die mij nu gewoon bezig houdt is of en hoe je de IB heffing over je inkomen kunt opheffen door

bijvoorbeeld die inkomsten te investeren. Die vraag is niet echt Australie gerelateerd. Je zou hem ook voor Nederlandse

gevallen kunnen stellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Stel ik breng in 5 jaar in 500.000 euro voor bouw, inventaris etc. Verdien ik dan die 5 ton netto terug op de een of andere manier?

 

Moeilijk te beantwoorden. Die 5 ton houdt theoretisch alleen zijn waarde in bijvoorbeeld o.g. als je het weer voor die 5 ton kan verkopen. Inventaris wordt altijd minder waard door slijtage en veroudering maar in Nederland mag je afschrijvingskosten in mindering brengen op je winst.

 

En verder is verkoop winst op o.g. in Nederland privé niet belast maar zakelijk wel. Hoe dat in Australië is? geen idee :-\

Link naar reactie
  • 0

Dit gaat heel lastig worden te beantwoorden.

[*]Onbekendheid met het Australische belastingsysteem;

[*]De vraag valt niet binnen de scope van HigherLevel (wij zijn een ondernemersforum geen belastingadviescentrum).

 

Maar ik vermoed dat het allemaal best wel eens mee zou kunnen vallen:

[*]Ook het rendement in box 3 is fors belast, namelijk tegen 30%. Het rendement is dan wel fictief, maar 4% is best lastig te realiseren in deze tijd. De heffing zou dus best wel eens in de praktijk fors hoger kunnen zijn dan die 30%.

[*]Als het inkomen uit vermogen progressief belast wordt zullen de kosten die gepaard gaan met het beheer van het vermogen vermoedelijk ook aftrekbaar zijn (dit i.t.t. de Nederlandse box 3). De kans is er dus dat een veel kleiner bedrag belast wordt dan je op basis van de huidige gegevens vermoedt.

 

Met Henk zeg ik dat er vermoedelijk hele creatieve fiscaliten in Australië rondlopen die je heel goed met deze vraag verder kunnen helpen. En misschien wel met een verrassende uitkomst komen ;D

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.