• 0

aanpassen website door derden

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat heb je precies met deze mensen afgesproken ? Hebben ze ooit iets ondertekend ? Een offerte ? Een onderhoudscontract ? iets ?

 

Maar mijn vraag is:Waarom willen ze niet betalen...En waarom heb je het to zover laten komen.... 2 jaar :S

 

zit er trouwens een maximum lengte van geldigheidsduur op contracten ?

 

Wat ik in jouw situatie zou doen is eerst een brief sturen, bellen, langsgaan. En vervolgens als ze iets hebben getekend wat betrekking heeft op de betaling een incasso bureau inschakelen.

 

Wat je ook kan doen is alvast een incasso bureau inschakelen, omdat 2 jaar wel heeeeeeeeeeeeeel erg lang is om op je geld te wachten.

En ze het hele verhaal vertellen misschien dat zij al iets weten wat je in die tussen tijd kunt doen...

 

Laat ons even weten hoe het is verlopen...

 

Succes...

 

Gr. Martijn

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor een bedrijf een website gemaakt en op hun server geplaatst. Nu na 2 jaar weigeren ze te betalen. Ik kan niet meer bij de website komen. Als ze nu de website aanpassen, dus de prijzen van 2005 ipv 2004 er op zetten, wat voor mogelijkheden heb ik dan ?.

Of de wederpartij wijzigingen in de website aanbrengt is voor jouw vordering niet relevant. Jij hebt je werk geleverd. Als de wederpartij in gebreke blijft om aan haar verplichtingen te voldoen dan rest er maar één weg, procederen.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ik heb voor een bedrijf een website gemaakt en op hun server geplaatst. Nu na 2 jaar weigeren ze te betalen. Ik kan niet meer bij de website komen. Als ze nu de website aanpassen, dus de prijzen van 2005 ipv 2004 er op zetten, wat voor mogelijkheden heb ik dan ?.

Of de wederpartij wijzigingen in de website aanbrengt is voor jouw vordering niet relevant. Jij hebt je werk geleverd. Als de wederpartij in gebreke blijft om aan haar verplichtingen te voldoen dan rest er maar één weg, procederen.

 

Edward, is het niet zo dat rumaro wel een extra troef in handen heeft als men de site wijzigt? Standaard liggen de auteursrechten toch bij de maker van de site (indien er geen andere afspraken zijn gemaakt). Als er niet wordt betaald zou rumaro kunnen eisen dat er geen wijzigingen aan de site mogen worden gemaakt. Of zit ik ernaast?

 

Groeten, Nathan.

Link naar reactie
  • 0

[Edward, is het niet zo dat rumaro wel een extra troef in handen heeft als men de site wijzigt? Standaard liggen de auteursrechten toch bij de maker van de site (indien er geen andere afspraken zijn gemaakt). Als er niet wordt betaald zou rumaro kunnen eisen dat er geen wijzigingen aan de site mogen worden gemaakt. Of zit ik ernaast?

Het auteursrecht en de vordering tot nakoming dienen in juridische zin te worden gescheiden. Indien de wederpartij aan haar betalingsverplichting zou voldoen, kan Rumaro altijd vorderen dat de wederpartij zich onthoudt het plegen van een inbreuk op het auteursrecht. Rumaro kan, afhankelijk van de afspraken die er tussen partijen zijn gemaakt, altijd eisen dat de wederpartij geen inbreuk pleegt. Bij de vordering tot nakoming heeft Rumaro dus geen extra troef in handen als de wederpartij ook nog eens een inbreuk pleegt, hooguit ontstaat door die inbreuk extra vordering.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Edward, is het niet zo dat rumaro wel een extra troef in handen heeft als men de site wijzigt? Standaard liggen de auteursrechten toch bij de maker van de site (indien er geen andere afspraken zijn gemaakt).

 

De auteursrechten van de teksten liggen bij de opdrachtgever, mag je aannemen. Als die zijn prijzen of andere tekstuele content wijzigt is er van schending van auteursrecht dus geen sprake, lijkt me.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

De auteursrechten van de teksten liggen bij de opdrachtgever, mag je aannemen. Als die zijn prijzen of andere tekstuele content wijzigt is er van schending van auteursrecht dus geen sprake, lijkt me.

Als de content volledig door de opdrachtgever is aangeleverd wel, maar dat is in deze niet duidelijk.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.