Een bedrijf neemt een onderneming over waarin directeuren management fee factureren aan de onderneming. De onderneming wordt overgenomen en partijen spreken af dat de directie aan zal blijven en dat zij ook hun management fee zullen blijven factureren. De nieuwe eigenaar wil echter dat er ook een arbeidsovereenkomst wordt getekend om daarin bepaling op te kunnen nemen zoals: opzegtermijn etc. Opgenomen is dat de vergoeding is management fee en kosten.
.....
Ik heb de volgende vragen:
- Ben je verplicht om te verlonen of kan je afspreken dat de vergoeding loopt via management fee.... zoals hier het geval is?
- Moet expliciet te management overeenkomst worden opgezegd bij overname of blijft deze overeenkomst ook van kracht waardoor je feitelijk beiden zou moeten doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
keesmeel
keesmeel
De case:
Een bedrijf neemt een onderneming over waarin directeuren management fee factureren aan de onderneming. De onderneming wordt overgenomen en partijen spreken af dat de directie aan zal blijven en dat zij ook hun management fee zullen blijven factureren. De nieuwe eigenaar wil echter dat er ook een arbeidsovereenkomst wordt getekend om daarin bepaling op te kunnen nemen zoals: opzegtermijn etc. Opgenomen is dat de vergoeding is management fee en kosten.
.....
Ik heb de volgende vragen:
- Ben je verplicht om te verlonen of kan je afspreken dat de vergoeding loopt via management fee.... zoals hier het geval is?
- Moet expliciet te management overeenkomst worden opgezegd bij overname of blijft deze overeenkomst ook van kracht waardoor je feitelijk beiden zou moeten doen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag