• 0

Concept to-go pannenkoekenzaak

Beste allemaal,

 

Bezig met het ondernemersplan. Samen met een ander persoon een nieuwe 'pannenkoekenzaak' opstarten. Deze persoon (vriend) is franchisenemer van een bekende pannenkoekenketen. Heeft ervaring in deze branche, kent de afstellingen tussen machines, ingrediënten etc.

 

Zelf zit ik in mijn tweede jaar hbo Communicatie. De planning is de enkele resterende punten halen zodat ik mijn propedeuse heb aan het eind van het jaar. Zo heb ik altijd iets achter de hand, mocht ik verder willen studeren.

 

Het idee: Geen gezellig plattelands pannenkoekenhuisje, maar een soort to-go concept. De pannenkoek leent zich uitermate als maaltijd of snack en is veel minder slecht voor je dan bijvoorbeeld een bigmac. Tegenwoordig kun je van alles tussen een pannenkoek stoppen. Van fruit en chocolade tot kip en zalm. Naast de uitgebreide collectie to-go pannenkoeken, worden er ook salades, milkshakes en koffie verkocht. Naast de standaard koffie ook de wat ' hippere' koffie.

 

Het idee is een kruising tussen de stijl van luxe koffie van starbucks, maar dan op de to-go manier en de service van mcdonald's: zelf bestellen bij de kassa.

 

De producten worden gemaakt wanneer je ze bestelt. Dit duurt niet zo lang en de keuken is open, Hierdoor zie je als klant wat er gebeurd. Het to-go concept speelt een grote rol, maar er zullen ook enkel zitplekken (lounge) komen wanneer klanten zich even willen afsluiten van de hectiek met een bakje koffie.

 

Duurzaam: de koffiebekers, tasjes etc. zijn allemaal biologisch afbreekbaar. Ze zijn zo 'groen' mogelijk.

Vers: Een lekkere verse salade en ter plekke gemaakte crepes.

Uitstraling: Hip, trendy, snel en makkelijk. De makkelijkheid van mcdonald's en de uitstraling van een luxe koffiehuis.

Maatschappelijk: Maatschappelijke acties. Samenwerking met duurzame en maatschappelijk betrokken partners.

Social: Geen dure campagnes, maar het imago opbouwen via de social media. Twitteracties etc.

 

Dit zijn gobaal even onze punten. Alles is/wordt specifieker uitgewerkt in ons ondernemingsplan. Ben eerst even benieuwd naar jullie gobale mening ;)

 

imageRecipeCrepes.jpg

 

modedit:JPG verwijderd vanwege leesbaarheid reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 324 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.