Ik sta, als enige, op de loonlijst van mijn Holding.
Voor mijn Holding heb ik daarom een G-rekening geprobeerd te openen.
Dit is door de Belastingdienst niet gehonoreerd.
Als meewerkend DGA van de werk-BV, gaat er een deel van de door de werk-BV uitgeschreven facturen naar de G-rekening van de werk-BV. Vanaf de G-rekening wordt de loonheffing betaald van het personeel van de werk-BV. Aangezien je van G-rekening naar G-rekening kunt overboeken, was het mijn bedoeling om voor mijn Holding ook een G-rekening te openen om vervolgens mijn deel aan loonheffing over te boeken van de werk-BV naar mijn Holding en vervolgens weer naar de Belastingdienst.
Omdat ik meewerkend ben, gaat er van de door mij verrichtte arbeid dus altijd een deel naar de G-rekening van de werk-BV. Hierdoor komt er dus minder op de lopende rekening binnen. Voor de werk-BV is het daarom weleens moeilijk om het volledige DGA-loon (in perioden) over te maken vanaf de L-rekening.
Ik heb in het verleden contact gehad met de Belastingdienst en zij opperden om een G-rekening voor de Holding te openen, maar hier gaan ze dus nu niet mee akkoord.
In de begeleidende brief staat dat ik gebruik kan maken van het loonheffingsdepot. Een voor mijn onbekende term.
Is iemand bekend met bovenstaande gang van zaken van de Belastingdienst?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Heino
Heino
Ik sta, als enige, op de loonlijst van mijn Holding.
Voor mijn Holding heb ik daarom een G-rekening geprobeerd te openen.
Dit is door de Belastingdienst niet gehonoreerd.
Als meewerkend DGA van de werk-BV, gaat er een deel van de door de werk-BV uitgeschreven facturen naar de G-rekening van de werk-BV. Vanaf de G-rekening wordt de loonheffing betaald van het personeel van de werk-BV. Aangezien je van G-rekening naar G-rekening kunt overboeken, was het mijn bedoeling om voor mijn Holding ook een G-rekening te openen om vervolgens mijn deel aan loonheffing over te boeken van de werk-BV naar mijn Holding en vervolgens weer naar de Belastingdienst.
Omdat ik meewerkend ben, gaat er van de door mij verrichtte arbeid dus altijd een deel naar de G-rekening van de werk-BV. Hierdoor komt er dus minder op de lopende rekening binnen. Voor de werk-BV is het daarom weleens moeilijk om het volledige DGA-loon (in perioden) over te maken vanaf de L-rekening.
Ik heb in het verleden contact gehad met de Belastingdienst en zij opperden om een G-rekening voor de Holding te openen, maar hier gaan ze dus nu niet mee akkoord.
In de begeleidende brief staat dat ik gebruik kan maken van het loonheffingsdepot. Een voor mijn onbekende term.
Is iemand bekend met bovenstaande gang van zaken van de Belastingdienst?
Wat houdt loonheffingsdepot in?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39532-geen-akkoord-van-belastingdienst-voor-het-openen-van-een-g-rekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag