• 0

Hoe boek je korting?

Hallo,

 

Ik heb een yoga en massage praktijk. Ik geef klanten die voor een heel jaar contributie betalen 10 % korting. En leden van de yoga praktijk geef ik 10% korting bij hun eerst massage.

Regelmatig sta ik op een beurs en bezoekers geef ik een gratis proefles.

 

ik werk niet met facturen. Het is een kleine praktijk en alles gaat via de email.

 

Kan ik deze korting opvoeren als promotiekosten?

 

met vriendelijke groet, dolores

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe je korting boekt ben je boekhoudkundig vrij in.

Je zou een extra kostenrekening kunnen maken waar je de korting van jaarabonnementen op boekt.

 

je boekt dan

1...Bank90
4.. of 8..korting jaarabonnement10
aan 8...Omzet lessen100

 

in plaats van de journaalpost

 

1...Bank90
aan 8...Omzet lessen90

 

 

De omzet die een les normaal oplevert kun je niet als promotiekosten boeken als het om een gratis proefles gaat want dat zou dubbelop zijn, je hebt al geen omzet (en dus al een lagere winst) dus die omzet ook nog eens als kosten opvoeren zou dubbele aftrek zijn.

 

Als je (extra) kosten maakt voor die proeflessen, dan kun je die eventueel op promotiekosten boeken, maar dat levert waarschijnlijk weinig extra inzicht op en het moet dus echt gaan om extra kosten waar je een factuur voor ontvangt.

 

eventueel zou je ook nog interne overboekingen kunnen doen maar dat heeft niet zoveel toegevoegde waarde en maakt je adminstratie waarschijnlijk onnodig ingewikkeld. Het is vermoedelijk eenvoudig om bij je ledenadministratie bij te houden hoeveel je hebt weggegeven.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.