hoi allemaal,

Ik importeer kleding vanuit Bangkok en vroeg mij af of er een wellicht nog een paar ideetjes waren om het goedkoper te importeren. Zowel qua import als verzending.

Ik importeer ze nu onder de Taric code (TH) 6109100000) en 6204420090 en het geiwcht ligt rond de 40-50kg per zending.

Het zijn vooraf shirts en dunne jurkjes voor het strand met allerlei Spirituele opdrukken (o.a Buddha en Shiva) Duty is 12% en Vat is 21%

Daarnaast vroeg ik mij af hoe de doane (DHL in mijn geval) de waarde bepaald waarover de Duty en Vat moet betalen.

Want bij mijn laatste shipment waren de totale kosten DHL berekend over een waarde die ruim 50% hoger lag dan mijn invoice.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39961-import-vanuit-bangkok/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Versturen per DHL is in het geval van zulke kleine zendingen het meest praktische echter als je de mogelijkheid hebt om in grotere volumes te versturen loont dit zeer zeker! In dat geval kan je het per normale luchtvracht of als je de tijd hebt per zeevracht. versturen. Dit drukt de transport kosten en dus ook naar verhouding de douane rechten en btw. Deze betaal je immers over de "landed value"

Verder kan je gewoon aan DHL vragen om de berekening en hoe ze aan deze bedragen zijn gekomen?

Maar ter info de berekening hoort te zijn:

Aankoop waarde goederen

+

Transport kosten

+

verzekerings kosten

= Douane waarde

Douane waarde x% invoerrechten

Over het bedrag aan douane waarde + invoerrechten wordt vervolgens de BTW berekend!

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

• 0

Hi,

Wel eens gehoord van een GSP FORM A? Dat helpt je met het verlagen van de invoerrechten wanneer de oorsprong van deze goederen ook echt Thailand is.

Maar om een goed beeld te krijgen moet je ook het CBM opgeven, want KG alleen zegt niet altijd alles.

Groeten,

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

• 0

CBM = cubic meter / kubieke meter

KG = Kilogram

Verder wordt de term Form FTA maar het moet echt gaan om een Form A die afgeven is door:

Department of Foreign Trade van het Ministry of Commerce in Thailand. Daarmee kom je in aanmerking voor een lager % invoerrechten

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar