Ga naar inhoud
  • 0

December goederen betaald, maar BTW in januari bij douane. Hoe dit te boeken?

Newbee     2 0

Beste allen,

 

Ik heb in december 2012 goederen besteld en betaald. Deze goederen kwamen uit Zuid Korea en zijn in de 2de week van 2013 bij mij afgeleverd. Ik heb ook toen pas de BTW bij invoer betaald voor de betreffende goederen.

 

Wat ik mij afvraag is hoe boek ik dit? Boek ik de inkoopkosten ex BTW nu op Q4 van 2012 en de BTW bij invoer straks in Q1 2013. Of dien ik beide bedragen tegelijk te boeken in Q1 2013?

 

Alvast bedankt voor de feedback!

 

Groetjes,

 

Flower

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Moderator+     7,2k 23 1315

De betaling was dus een vooruitbetaling. Je boekt btw en kosten (of voorraad) pas na ontvangst van de goederen.

 

eind december staat er dus een post overlopende activa als vooruitbetaalde kosten op je balans ter grotte van het betaalde bedrag

 

In januari boek je na ontvangst van de goederen de vooruitbetaalde kosten rekening leeg en boek je de goederen als kosten of als voorraad in. btw is ook in Q1 want die betaal je ook nu pas.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.