Ik wil namelijk 2 bv's oprichten en een fiscale eenheid vormen voor de VPB belasting van beide bv's.
Deze b.v.'s mogen geen fiscale eenheid vormen voor de loonheffingen en omzetbelasting. Dat er nog wel tussen de bv's met btw gefactureerd dient te worden. Hoe kan ik zo een verzoek indienen bij de fiscus?
En is de moedermaatschappij verantwoordelijk voor de (achterstallige) verschuldigde omzetbelasting en/of loonheffingen van de dochterondernemingen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Customs Clearance Company
Customs Clearance Company
Geachte dames en heren,
Heb wat vragen over de fiscale eenheid.
Ik wil namelijk 2 bv's oprichten en een fiscale eenheid vormen voor de VPB belasting van beide bv's.
Deze b.v.'s mogen geen fiscale eenheid vormen voor de loonheffingen en omzetbelasting. Dat er nog wel tussen de bv's met btw gefactureerd dient te worden. Hoe kan ik zo een verzoek indienen bij de fiscus?
En is de moedermaatschappij verantwoordelijk voor de (achterstallige) verschuldigde omzetbelasting en/of loonheffingen van de dochterondernemingen?
Gr.
Albert
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40157-fiscale-eenheid-alleen-voor-de-vpb/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag