• 0

Scholing administratie/boekhouder

Hee,

 

Ik wou met mijn neef een bedrijf beginnen en daarbij zou ik de boekhouding doen.

Daarvoor heb ik opgezocht aan welke verplichtingen een eenmanszaak moet voldoen op dat gebied.

Dit is dus wat ik heb vernomen:

Voer je een vereenvoudigde boekhouding, dan moet je dagelijks je financiële dagboeken (kas- en bankboek) invullen en op regelmatige basis een aankoop- en verkoopboek bijhouden. Het inventarisatieboek en de jaarrekening stel je één keer per jaar op.

 

Ik heb alleen ervaring met balansen, dus, mijn vraag is of ik mijn kennis kan verbeteren en uitbreiden met een BKB cursus

om de boekhoudfunctie te bezetten.

 

Bij voorbaat,

dank voor je hulp.

 

Ps, ken je een goeie boek over administratie/boekhouden, dan hoor ik het graag

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmm.... Erg veel kennis van de administratie heb je niet nodig als je een structurele aanpak kunt volharden. Er zijn hier genoeg topics waaruit je kunt opmaken wat de inhoud van een boekhouding moet bevatten en als je ook kennis hebt van balansen lijkt me het niet moeilijk meer om die zaken aan elkaar te verbinden.

 

Ik heb echter een andere opmerking/waarschuwing. Als je gaat beginnen met een partner in één bedrijf, praat je dus over een VOF en draag je beiden de volle verantwoordelijkheid vanille activiteiten. Dus als je partner geheel andere activiteiten uitvoert dan jij, kun jij toch voor eventuele gevolgen opdraaien. Heb je je dat voldoende gerealiseerd?

Link naar reactie
  • 0

gewoon op MP een cursus bkb kopen. er worden er vaak zat van alle instellingen aangeboden loi nha studieplan nti en noem ze maar op. voor een paar tientjes koop je er wel een.

 

(bedenk mezelf dat ik er misschien ook nog wel 1 op zolder heb liggen ;D)

 

en er is ook diverse gratis boekhoudsoftware op internet te vinden. OS, Pap en speedbalance zijn daar een paar voorbeelden van. Niet altijd even flitsend maar wel bruikbaar. betaalbare pakketen zijn o.a. osirus gravita minipak enz.

 

Met een middagje googlen en revieuws lezen kom je een heel eind.

 

en voor specifieke boekhoud vragen wemelt het hier van de deskundigen ;)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.