• 0

intermart

Vrijdag 1 oktober bezoek gehad van intermart vertegenwoordiger

Waarschijnlijk ben ik opgelicht als ondernemer.

Verkoper heeft druk gelegd omdat de info nog opgenomen kon worden in de telefoongidsen. Bij controle achteraf blijkt dit echter gelogen. Ze zijn er al. Kom er dus nu achter dat intermart niet juist bezig is. wat kan ik doen. Is een jaarcontract, vrijdag 1 oktober ondertekend dus 2 dagen oud

Wil

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Lees eens de Alg. Vwdn. door. Wellicht dat hier al een en ander uit naar voren komt, hoe je onder dit contract uit kunt komen.

 

Als er een toezegging gedaan is door de verkoper, deurloper, die niet waargemaakt wordt is er in mijn ogen sprake van een wanprestatie.

 

Daarnaast heb je vaak een aantal dagen om dit contract te verbreken, eenzijdig op te zeggen. Zeker als er sprake is van een wanprestatie mag dit geen probleem zijn.

 

 

Een telefoontje (richting intermart) doet vaak ook al veel.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

Inderdaad hoop ik er onderuit te komen, hoewel je zo voorzichtig bent, stink je nog ergens in.

De verkoper kwam met het verhaal dat als wij snel inschreven de gegevens nog opgenomen konden worden in de telefoongids van Tilburg. Toen ik hem vertelde dat ik ook actief was voor de regio den bosch, vertelde hij dat hij nog eens 6 maanden extra gratis gaf en dat het zeker zou lukken om ook in de gids van den bosch te komen. Om het maar even duidelijk te maken: als de nieuwe gids pas weer uitkomt medio volgend jaar, kan men mij, als het zou werken toch pas over een jaar vinden in de gids. Het gaat over een on line demand service, die zij aanbieden. Je belt een nummer dat 24 uur per dag informatie over je firma verstrekt. lijkt interessant, alleen het heeft geen zin om eraan deel te nemen als je in geen gids vermeld staat. Daar heeft hij zich op gericht door te zeggen, dat hij zeker wist dat ik mij nog kon opgeven hiervoor. Ik heb ook al gelijk een fax gestuurd naar intermart en ik probeer nog een of ander juridische noot te vinden om het te blokkeren.

Wil ::)

Dus ik zoek ergens een mogelijkheid om hun te stoppen

Link naar reactie
  • 0

Hetzelfde verhaal maakte ik vorig jaar mee met een telefonische verkoper van advertentieruimte in de Goudengids.

 

Ik vroeg neer een offerte voor een bepaalde advertentie en kreeg ipv de offerte doodleuk een factuur van enkele duizenden euro's opgestuurd.

 

Heb daarna gebeld en duidelijk uitgelegd wat gevraagd en beloofd was en vervolgens nooit meer iets van ze gehoord.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb op internet gekeken. Blijkt dat de firma zelf al regelmatig zich bezighoudt met rare praktijken.

dus zullen zij zich wel indekken.

Ik neem aan dat hij willens en wetens onwaarheden heeft verteld.

"ik weet zeker dat de uitgave van Den Bosch nog niet is gesloten"

klopt voor de editie 2005-2006. die komt dus nog lang niet uit.

"Wij werken samen met de telefoongids. Daardoor weet ik dat dat nog kan, het is nog niet gesloten"

(vorige week is een vertegenwoordigster van de telefoongids bij mij geweest om te praten over het volgende seizoen)

De consument wordt automatisch beschermd met een recht op bezinning, een ondernemer niet. Ook is koop via internet beveiligd, maar een vertegenwoordiger,die de boel staat op te hemelen, wat doe je daar aan.

Ik hoop dat er dus een recht bestaat, opdat ik de overeenkomst kan ontbinden. Ik zoek dus naar die weg. Ik verwacht van intermart geen medewerking

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kun je ook nog even het internet afzoeken of er meerdere ontevredenheden gemeld worden over de praktijken van intermert.

 

Dit zal niet bij een ondernemer blijven, die op deze manier benaderd wordt.

 

Als het werkelijk zo is dat een factuur gestuurd wordt voor onverrichtte diensten, is er in mijn ogen niets dat je belemmert deze terug te sturen, niet te betalen en om opheldering te vragen.

 

In ieder geval succes.

Link naar reactie
  • 0

Om wat voor bedrag gaat het eigenlijk?

 

Als het om niet meer dan een paar honderd euro gaat, zou ik gewoon in duidelijke bewoordingen uitleggen dat je het product niet wilt, en onder geen beding de factuur gaat betalen. Ofwel: meteen duidelijk maken dat ze erom mogen procederen als de doordrukken. Niet dat je dat per se zou winnen, maar in de praktijk kost het incasseren een hoop geld voor de eiser, ook als deze in zijn recht staat.

 

Dat is natuurlijk geen nette handelswijze, maar dat is het verkopen van een wanproduct met ophemelende vertegenwoordigers die hun beloften niet waarmaken ook niet...

Link naar reactie
  • 0

Hallo

Het gaat om een bedrag van 595 ex.BTW.

Waar gaat het om:

vrijdag 1 oktober verteld de verkoper van intermart dat ik via een speciaal telenoonnummer dag en nacht bereikbaar ben. Zij zullen dan een email, fax of gesproken bericht versturen naar iemand die informatie aanvraagt. 24 uur per dag.

Hij zegt mij dat als ik snel inschrijf ik nog mee kan doen in de telefoongidsen in de directe media: Tilburg. Hij heeft contacten met deze gidsen en zij konden nog info verwerken. Toen ik hem ook vertelde over de gids in den bosch gaf hij mij 6 maanden gratis extra.

Hij heeft dus de schijn bij mij gewekt dat ik nog mee kon doen. Echter de gidsen zijn al uit. Als ik ermee begin dan moet ik tot juni 2005 wachten tot ik ergens vermeld wordt. Daar zou ik dus nooit op wachten. De verkoper heeft herhaaldelijk verklaart dat ik nog in de gidsen zou kunnen.

Nu is mijn probleem hoe kom ik ervan af. Het is in een drukte getekend, ik moest weg en heb niet goed nagedacht. Het leek wel een

compleet leuk verhaal, maar alsnog volgens mij oplichterij.

 

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk zal intermart op de factuur, als zij deze nog sturen nadat je bezwaar hebt gemaakt, duidelijk moeten specificeren welke diensten er geleverd zijn en hoeveel er voor deze diensten betaald moet worden.

 

Deze factuur zou je dan een duidelijk bewijs geven waar je voor betaald. Als er dus staat dat je betaald voor opname in een gids die allang uitgegeven is, dan kun je dit natuurlijk als een duidelijke wanprestaite zien.

 

Over het algemeen worden bepaalde opnames, zoals in de GG, natuurlijk vooraf gefactureerd. Maar voor zover mij bekend niet 9 maanden van te voren.

 

Ik zou in ieder geval, aangetekend, bezwaar maken. En de reactie van intermart even afwachten.

 

Wie weet hebben zij zelf over deze verkoper al meerdere klachten ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

In juridisch opzicht is de zaak betrekkelijk simpel. Je kunt je beroepen op misleiding en subsidiair op dwaling. Misleiding (artikel 3:44 Burgerlijk wetboek) is altijd lastig te bewijzen, vandaar dat het verstandig is om ook een beroep te doen dwaling (artikel 6:228 BW). Met een beroep op dwaling stel je eigenlijk dat de overeenkomst niet tot stand zou zijn gekomen bij een juiste voorstelling van zaken. Overeenkomsten die als gevolg misleiding of dwaling tot stand zijn gekomen zijn vernietigbaar. Voor het inroepen van de vernietiging is geen tussenkomst van de rechter nodig. Deze is heel eenvoudig in te roepen met behulp van een buitengerechtelijke verklaring. Stuur daarvoor een aangetekende brief, waarin je als grond voor het inroepen van de vernietiging wijst op het feit dat jou bij het aangaan van de overeenkomst is toegezegd dat je nu nog in de twee telefoongidsen kon worden opgenomen, maar bij onderzoek nadien is gebleken dat de telefoongidsen reeds zijn uitgebracht en opname niet meer mogelijk is. Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Sorry dat ik een oude koe omhoog schop, maar ik kwam een interessante uitspraak tegen: Rechtbank Utrecht, sector kanton, 28 april 2004, LJN AR3241 (kennelijk nu pas gepubliceerd ??? ).

 

In deze zaak wordt Intermart de das omgedaan door de rechter vanwege, uiteindelijk, misleiding (art. 3:44 lid 3 BW) omdat het abonnement in de casus als een proefabonnement was gebracht maar stiekem stilzwijgend werd verlengd.

 

Ik heb geen volledig inzicht in de casus, maar getroffenen die het in de search zien opkomen kunnen hier wellicht hun voordeel mee doen.

 

hier

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.