• 0

Oneerlijke behandeling op het werk

Ik ga even mijn situatie vertellen, ik hoop dat jullie mij kunnen voorzien van tips/informatie.

 

Ik werk al 9 jaar bij een tuinder in de bloemen. Het is mijn bijbaantje voor op de zaterdag en in de vakanties. Hij gaf ooit aan dat scholieren elk jaar (als zij jarig zijn) opslag krijgen. En toen ik vorig jaar jarig was en om opslag vroeg vertelde hij mij dat ik al best oud ben voor een scholier en dat er een grens is. Hij heeft mij toen geen opslag gegeven. Ik verdien €8,50 p/u.

 

Ik wil jullie erop wijzen dat ik al 9 jaar daar werk en dat er in al die jaren vele scholieren zijn weggestuurd omdat zij niet goed functioneerden.

 

Vandaag sprak hij mij aan en zei dat ik 'eigenlijk' niet zo snel en niet zo goed werk en dat ik met de volwassenen mee hoor te gaan en niet met de overige scholieren die rond de €2,50€ / €3,50€ p/u verdienen. Hij geeft dus aan dat ik veel sneller moet werken en dat ik eigenlijk nooit goed heb gewerkt omdat ik net te kort kom. Hij geeft aan dat ik hier wat aan moet doen en anders een andere baan moet zoeken. Hij zegt "jouw toekomst ligt toch ergens anders".

 

Ik vraag mij het volgende af...

- Als ik om opslag vraag dan ben ik een student en is er een grens.

- Als het om werk gaat ben ik 'oud genoeg' om met de volwassenen mee te draaien en is er geen grens.

- Als ik niet zo goed werk zoals hij beweert, waarom ben ik dan niet ontslagen zoals die andere scholieren die hij heeft ontslagen en waarom werk ik daar dan al 9 jaar?

 

Is het niet oneerlijk, hoe hij met mij omgaat? Probeert hij ervoor te zorgen om mij ontslag te laten nemen?

En stel dat hij mij door de hierboven genoemde reden ontslaat, wat ik zeer onterecht vind, wat kan ik dan hier tegen doen? Want ik denk dat het meer te maken heeft met mijn leeftijd + uurloonen en niet zo zeer met het niet goed functioneren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.