• 0

probleem met het vinden van een keuken.

Beste dames en heren,

 

Mijn naam is Anour, 24 jaar en lees regelmatig mee op higherlevel.

Ik ben kok van beroep en kom uit Amsterdam

Sinds kort heb ik een kleine probleem en hoop dat iemand me kan helpen.

Ben sinds begin januari 2013 begonnen als cateraar. (naast mijn werk als kok).

Het komt regelmatig voor dat een klant geen kookruimte heeft.

 

Ik heb hiervoor een paar oplossingen gevonden maar geen 1 lost het echt helemaal op.

1 De keuken van mijn mijn werkgever mag ik voor 45 euro per uur afhuren.

probleem: als hij het zelf gebruikt ben ik de sjaak.

2 Een draagbare fornuis/oven etc meenemen naar de locatie van de klant.

probleem: niet hygiënisch, niet veilig en soms is er gewoon geschikte plaats voor de spullen.

3 Via scholen en buurthuizen een keuken huren.

probleem: hopen dat niemand voor jou heeft geboekt en sommige prijzen zijn belachelijk hoog.

4 kookwagen/unit huren.

probleem: soms heb je vergunningen nodig om er 1 op een bepaalde locatie te mogen plaatsen, de prijzen zijn ook redelijk hoog en sommige klanten vinden het er heel lelijk uitzien.

5 keuken van mijn huis.

probleem: mag niet van gemeente er staat een woonbestemming en is toch te klein (overlast).

6 restaurant huren.

probleem: ben hiervoor nog aan het sparen.

 

Ik weet dat het stom was om te beginnen voor ik een keuken had maar ik had niet verwacht dat er zoveel vraag zou zijn.

Ik hoop dat iemand een betere oplossing weet.

 

Alvast bedankt,

 

Anour

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

het lijkt er op dat je nu af en toe klussen aanneemt die je niet aan kan, omdat jij EN de klant geen ruimte hebben om de gerechten te prepareren.

Heb je contacten met andere koks/cateraars en weet je hoe zij dit oplossen?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Anour,

 

Wat fijn voor je dat jij als startende ondernemer nu al het luxe-probleem van te veel klanten hebt. ;D

 

7. Een stukje in een van de vele leegstaande bedrijfsruimtes op een industrieterrein voor weinig tijdelijk huren en via BVA-auctions of Marktplaats gebruikte keukenapparatuur/aanrecht goedkoop aanschaffen en op die manier een tijdelijke goedkope productiekeuken voor jezelf regelen (die je steeds verder kunt uitbouwen). Veel cateraars koken vanuit keukens op industrieterreinen.

8. Kijken of je bij een echte zelfstandige bakker diens keuken kunt huren. Zij gebruiken hun ruimte en ovens meestal 's nachts en moeten voor hygiene toch elke dag schoonmaken. Kun je wellicht tevens overdag wat voedsel extra produceren dat het assortiment van de bakker aanvult en zij in hun winkel erbij kunnen verkopen. Hebben jullie allebei meer omzet.

 

Tot zover mijn twee centen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb paar jaar evenementen georganiseerd, waarbij we elke keer dezelfde man vroegen om de catering te verzorgen om een weekendlang 2500 mensen te voorzien van drank en goed eten. Het waren 48 uurs nonstop evenementen, dus alles moest worden verzorgd zoals ontbijt, lunch en avondeten. In het begin huurde hij van alles en bouwde het ter plekke op, maar dat was hem veel te duur en veel te veel gedoe. Al snel kocht hij een grote truck, die hij helemaal compleet verbouwde en inrichtte tot rijdende keuken. Dat was veel handiger en veel lucratiever. Hij heeft daar vele evenementen mee aangedaan en is daar zelfs mee in Afrika geweest.

 

Zie http://www.cateringonwheels.nl/

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

@Anour Graag gedaan. Hoop dat je nu hebt ervaren dat je op Higherlevel meer kunt doen dan alleen meelezen. ;)

 

@ F Dacht nog aan suggestie nr 9: koop een oude vrachtwagen of caravan en bouw die met gebruikte apparatuur om tot mobiele keuken. Blijkt dus te werken. ;D

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Anour,

 

Let je ook op het volgende?

 

Alle ondernemingen die eet- en drinkwaren bereiden, verwerken, behandelen of vervoeren, moeten veilig met voedsel omgaan. Wettelijke voorschriften over de hygiëne van levensmiddelen zijn gebaseerd op Europese wetgeving. U moet volgens HACCP-principes werken. HACCP staat voor Hazard Analysis Critical Control Points. Dit is een analyse van kritische punten waarop u extra goed moet letten. HACCP benoemt de gevaren voor de voedselveiligheid in het hele productieproces.

Op de website van het Bedrijfschap Horeca en Catering (BHenC) kunt u zelf uw hygiënecode samenstellen en downloaden

 

 

Vriendelijke groet,

 

Winod Debipersad

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.