• 0

Krijg geen antwoord van HBD

Hallo

 

Ik heb vorig jaar april een mail gestuurd naar HBD met de vraag:

Als ik me bij KvK inschrijf inschrijven in de vorm van voorbereiding gemeenschappelijke inschrijving. Ben ik dan ook verplicht om heffing aan jullie te betalen. Deze vraag is voor mij belangrijk omdat ik graag wil weten of het voor mij rendabel is om een eventuele webshop te beginnen en de inschrijving van KvK is natuurlijk een must om te kunnen kijken wat inkoopsprijzen zijn. Ik hoop hiermee u voldoende te hebben geïnformeerd om mijn vraag te kunnen beantwoorden.

 

Tot heden nog geen antwoord gekregen en telefonisch word je er ook niet slimmer van. Ze kunnen me niet helpen is het antwoord.

Deze vraag heb ik ook al bij KvK gesteld maar daar konden ze me geen antwoord op geven.

Ik weet dat het HBD verplicht is in de detailhandel maar als ik me naar twee maanden weer uitschrijf bij KVK lijk het mij toch onwaarschijnlijk dat ik voor iets moet gaan betalen waar ik uiteindelijk toch niks aan heb.

 

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of die mij misschien het antwoord hier op kan geven.

 

Alvast bedankt

De rede waarom ik nu pas met die vraag kom is omdat ik door omstandigheden mijn ideeën even aan de kant heb moeten zetten, en nu het weer wil oppakken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, je bent als webshop verplicht die € 79,00 heffing aan HBD te betalen.

 

Deze vraag is voor mij belangrijk omdat ik graag wil weten of het voor mij rendabel is om een eventuele webshop te beginnen

Als je al bij € 79,- heffing moet twijfelen of je webshop rendabel is, zou ik er niet aan beginnen.

 

Bij een verzamelinkomen van minder dan € 18.000,- (dus ook inclusief loondienstinkomen) kun je overigens een verzoek tot vermindering van de heffing indienen. Daarnaast staat in het Regeerakkoord het voornemen vermeldt om de bedrijfsschappen per 01-01-2014 op te heffen, maar het is nog niet duidelijk of dat ook gebeurd.

 

Tot heden nog geen antwoord gekregen en telefonisch word je er ook niet slimmer van. Ze kunnen me niet helpen is het antwoord.

 

Vaag, de tekst op de site is toch duidelijk lijkt me:

Het HBD registreert elke onderneming die zich 'bedrijfsmatig bezig houdt met het verkopen van waren aan particulieren'. Dit zijn dus winkels, maar ook ambulante handelaren, webwinkeliers, postorderbedrijven en andere vormen van verkoop van waren aan de consument vallen onder de werkingsfeer van het HBD.

Kortom: zodra jij je als onderneming inschrijft bij de KvK en/of bedrijfsmatig verkoopt aan particulieren, ben je heffing verschuldigd aan HBD. Kennelijk is het HBD nog niet geheel duidelijk of je dit als hobby doet of als bedrijf, maar zodra jij je inschrijft bij de KvK is die keuze al gemaakt

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.