Wij zijn een bemiddelaar in kantoorruimte en nemen de administratie van de verhuurder uit handen. Er is een huurovereenkomst tussen de verhuurder en de huurder. Verder is er een overeenkomst tussen ons en de verhuurder.
We willen het zo regelen dat wij degene zijn die de huurder factureert.
Dus elke maand sturen wij een factuur aan alle verschillende huurders uit onze naam. Vervolgens willen wij één verzamelfactuur aan de verhuurder sturen, zodat wij alle door ons gefactureerde huur kunnen doorbetalen aan de verhuurder. Dit zou dus een negatieve factuur / credit factuur / self billing factuur of iets dergelijks moeten betreffen.
Ik begrijp dat hier nogal wat haken en ogen aan zitten:
- wij factureren aan de huurder, terwijl we niet degene zijn die de dienst levert (de kantoorruimte)
- wij doen self billing richting de verhuurder.
Dus die vraag is: is dit mogelijk en zo ja hoe?
Ik heb er online niet veel over kunnen vinden, afgezien van wat info over self billing regels in 2013:
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sanderP
sanderP
Wij zijn een bemiddelaar in kantoorruimte en nemen de administratie van de verhuurder uit handen. Er is een huurovereenkomst tussen de verhuurder en de huurder. Verder is er een overeenkomst tussen ons en de verhuurder.
We willen het zo regelen dat wij degene zijn die de huurder factureert.
Dus elke maand sturen wij een factuur aan alle verschillende huurders uit onze naam. Vervolgens willen wij één verzamelfactuur aan de verhuurder sturen, zodat wij alle door ons gefactureerde huur kunnen doorbetalen aan de verhuurder. Dit zou dus een negatieve factuur / credit factuur / self billing factuur of iets dergelijks moeten betreffen.
Ik begrijp dat hier nogal wat haken en ogen aan zitten:
- wij factureren aan de huurder, terwijl we niet degene zijn die de dienst levert (de kantoorruimte)
- wij doen self billing richting de verhuurder.
Dus die vraag is: is dit mogelijk en zo ja hoe?
Ik heb er online niet veel over kunnen vinden, afgezien van wat info over self billing regels in 2013:
http://www.meijburg.nl/nl/mailings/Documents/Bijlage%20factureringsregels%20per%201-1-2013.pdf
http://www.rendement.nl/fa/nieuws/id6991-nieuwe-factureringsregels-voor-de-btw-in-2013.html
Dank!
Sander
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag