• 0

Begeleiding bij onderhandeling met investeerders

Geachte lezer,

Sinds september 2012 zijn we met een investeerder bezig om tot een overeenstemming te komen. De kandidaat investeerder heeft veel interesse getoond en wil graag met ons concept in zee gaan. Echter, om te komen tot een overeenkomst wordt deze bemoeilijkt door het feit dat we als startende onderneming te weinig omzet hebben gegeneerd voor een gezonde financiële positie. Investeringen waarbij eerst een gat gedicht moet worden is voor een investeerder onaantrekkelijk omdat deze partijen investeren groei. Gezocht wordt dus naar een constructie die voor alle partijen aantrekkelijk is. Juridisch gezien heeft dit de nodige consequentie die wij niet kunnen overzien en wellicht wettelijk gewoonweg niet kunnen. Gezien onze persoonlijke betrokkenheid en omdat het voortbestaan van de onderneming op het spel staat worden we graag bijgestaan door een vakkundig onderhandelaar. Wie kan ons bijstaan.

 

Met vriendelijke groet, Rob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede morgen Robert,

 

Uit het uitblijven van reacties mag je m.i. opmaken dat je vraag niet eenvoudig in is te vullen.

 

Voor onderhandelingen heb je veel voordeel bij een vertrouwensman.

En dan verwijs ik toch naar de boekhouder of/en in dit geval naar een accountant.

 

Het lijkt mij namelijk belangrijk dat je deze onderhandelingen voert met iemand die je volledig kunt vertrouwen en die ook de nodige kennis/kunde heeft om alle ins en outs te overzien.

 

Mijn advies is dus nodig een of meerdere accountants uit voor een gesprek en maak dan je keuze.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Beste Rob

 

 

Er zijn denk ik 2 zaken waarop je wat extra ondersteuning kunt gebruiken.

Ten eerste, de waardebepaling van de onderneming, hoe bepaal je die voor jezelf en hoe breng je die in.

Ten tweede denk ik dat je geholpen bent met wat extra inzichten over de handelswijze van investeerders.

 

Ik denk dat als je deze info hebt je prima zelf de onderhandelingen kunt voeren.

 

Link naar reactie
  • 0

Robert,

 

Investeerders doen in het algemeen niets met concepten, dus ik denk dat je jezelf en je team gelukkig moet prijzen dat je een uitzondering hebt gevonden.

 

Wat betreft vakkundige bijstand bij de onderhandelingen, denk ik dat de eerste vraag die je met je collega's moet beantwoorden, is hoeveel je daar zelf voor over hebt. Deze deskundigen werken niet pro bono.

 

Als je interesse hebt om kort even te bellen, stuur mij dan een PM binnen Higherlevel.

 

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.