Ga naar inhoud

Ingewikkelde invoer uit China -> EU.

Geplaatst:

johan777

Allen,

normaliter kopen wij onze goederen FOB Shenzen en voeren meestal de goederen direct in naar EU-land van onze klant.

Echter nu wil onze klant het vervoer zelf regelen, dus de goederen FOB ophalen in Shenzen. Ik krijg er nu hoofdpijn van hoe ik dit douna/btw juist regel?

Stuur ik mij klant een factuur (intracommunautaire levering). Maarja, ik krijg de goederen natuurlijk feitelijk nooit handen. Laat ik mijn leverancier in Shenzen mijn verkoopbedrag vermelden of haar verkoopprijs? Ik kan mij voorstellen als mijn klant een factuur stuur (intracommunautaire levering) dat zij bij invoer btw betaalt en natuurlijk later over nav mijn factuur...........

Ik help hulp nodig? Hoe dit het best te doen?

Featured Replies

Geplaatst:

P.J.

Helemaal geen probleem als je zelf de touwtjes in handen blijft houden als volgt:

Je laat je Chinese leverancier FOB aanleveren in de haven bij je eigen transporteur.

Die maakt een "swap" danwel neemt de goederen voor jou in ontvangst en stuurt ze namens jou door naar de eindlocatie. Je klant krijgt netjes een factuur van jou en de juiste B/L.

Als de goederen een "0" tarief hebben voor de invoerrechten, zal dit geen financiële gevolgen hebben voor je klant. Je betaalt een klein beetje voor de administratie van je vervoerder.

Geplaatst:

johan777

• Auteur

Bedankt voor je reactie!!

De swap vind plaats in Shenzen begrijp ik. De goederen worden overgedragen in Shenzen?

Geplaatst:

Logic4l

als jij de goederen FOB koopt en ook weer FOB verkoopt klopt je veronderstelling

Maarten Versluis

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Geplaatst:

johan777

• Auteur

Ja, maar bedoeld P.J. dat ook?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.