• 0

Budgetmailer...Ervaringen?

Beste lezers,

 

Ik werk momenteel aan een vernieuwingsproject voor een grote webwinkel, zoals het opzetten van een nieuwe webwinkel (magento) en het opzetten van een goede online marketingstrategie. Op dit moment werkt het bedrijf voor het verzenden van nieuwsbrieven sinds kort met www.budgetmailer.nl want dit kost slechts 7,50 per maand tot 20.000 nieuwsbriefleden geloof ik.

 

Zelf heb ik meer ervaring met Yime en vooral Mailchimp en weet ik wat ik daarmee in huis haal. Toch wil ik niet bij voorbaat Budgetmailer ondanks de lage prijs al helemaal afschrijven. Het bedrijf voor wie ik deze opdracht uitvoer heeft ongeveer 35.000 tot 40.000 nieuwsbriefleden. Wanneer ik de nieuwsbrieven met Mailchimp zou verzenden kost me dat 240 dollar per maand. Op zich geen probleem, immers een goede e-mailmarketing strategie brengt vele malen meer in het laadje dan die 240 dollar wat het kost.

 

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met Budgetmailer! Ik vond het er aan de achterkant (na account aangemaakt te hebben) niet heel erg professioneel uitzien heel eerlijk gezegd. Is er iemand die Budgetmailer en Mailchimp met elkaar kan vergelijken? Kan Budgetmailer bijvoorbeeld wel

 

- aan Analytics gekoppeld worden?

- Professionele opmaak nieuwsbrief wel mogelijk?

- Komen de nieuwsbrieven wel goed door de spamfilters of blijft meer dan helft hangen?

- Zijn de mogelijkheden om te meten en te analyseren wel voldoende?

 

Ik krijg na eigen onderzoek niet duidelijk antwoord op bovenstaande vragen. Ik vraag me ook hardop af waarom in ons geval e-mailmarketing vanaf 175 per maand begint (met ons aantal leden) en waarom zij het voor 7,5 euro per maand kunnen doen. Gaat er bij mij niet helemaal in ;-)

 

Waarom wil ik dit weten? Wanneer ik nieuwe e-mailmarketing software voorstel aan de opdrachtgever die 175 euro per maand duurder is dan de huidige software, dan vindt ik wel dat ik goed moet kunnen onderbouwen wat de voordelen zijn ten opzichte van Budgetmailer en wat wellicht de tekortkomingen zijn van laatstgenoemde...

 

Hoop dat iemand zijn ervaringen met me wil delen of mij antwoord op bepaalde vragen kan geven.

 

Groet Remco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je deze vragen ook al aan de klantenservice van Budgetmailer gesteld? Lijkt mij een logisch eerste stap. Verder is op de pagina "Mogelijkheden" te lezen dat je gebruik kunt maken van een editor, sjablonen en personalisatie. Ik heb budgetmailer een keer voor een klant gebruikt, en die gebruikte de ingebakken statistieken. Ik weet niet of het mogelijk is om Analytics te koppelen, maar nogmaals, vraag het ze eens.

 

Edit: De back-end is ... nostalgisch te noemen, op z'n best ::)

Link naar reactie
  • 0

Sabra, dank voor je reactie. Ik heb heel bewust de vragen hier geplaatst om een zo objectief mogelijk antwoord te krijgen en objectieve ervaringen te horen. Na het (hopelijk) krijgen van reacties hier en het horen van ervaringen zal ik ook zeker nog rechtstreeks contact opnemen met Budgetmailer...

Link naar reactie
  • 0

Met 35.000 tot 40.000 leden kom je op een vergelijkbaar bedrag uit... dan lijkt me de keuze snel gemaakt als je al ervaring hebt met Mailchimp. Heeft het bedrijf geen recente rapportages van Budgetmailer?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerder voor een partij gaan die al langer bestaat. Uiteindelijk staat wel je hele klantenbestand daar straks. Bovendien heb je nu al twijfels over de backend.

 

Kijk ook eens naar: your mailinglist provider

 

Die gebruik ik al jaren naar tevredenheid, is niet duur en de backend is ook prima in orde.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik werk nu al een jaar of 5 met Budgetmailer: maar ik moet daarbij aangeven, dat mijn mailbestand ook kleiner is. Voor het kleinbedrijf is Budgetmailer een prima oplossing en vind ik persoonlijk, dat het voldoend voor mij kan.

 

- aan Analytics gekoppeld worden?

 

Naar mijn weten is dat niet mogelijk. Wel kun je een paar statistieken vinden bij het verzenden van de e-mail, zoals openpercentage, bounce percentage, redenen van de bounce, wie er op welke link hebben geklikt en dat is het wel qua statistiek.

 

- Professionele opmaak nieuwsbrief wel mogelijk?

 

Je kan bij Budgetmailer een professionele opmaak laten maken en daarnaast met HTML je eigen nieuwsbrief laten ontwerpen.

 

- Komen de nieuwsbrieven wel goed door de spamfilters of blijft meer dan helft hangen?

De meeste (99% gemiddeld bij mij) komt gewoon binnen bij de mensen, te zien aan de bounce percentage.

 

- Zijn de mogelijkheden om te meten en te analyseren wel voldoende?

 

Zoals ik zei, voor mijn bedrijf, heb ik hier voldoende aan. Enige wat ik nog wel interessant zou vinden is, rond welk tijdstip mijn nieuwsbrief het meest word gelezen, maar dat is voor mij geen essentie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 315 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.