Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Campagne conversie meten in Analytics

Geplaatst:

headquarters

Hi, via Google Analytics kan ik de bezoekers zien die komen via mijn Google Adwords campagne en via mijn Facebook advertentie. De aantal bezoeken zijn hiermee dus inzichtelijk. Alleen heb ik daar niet zo veel aan als ik niet weet welke van die bezoeken daadwerkelijk een conversie wordt.

 

Ik neem aan dat het mogelijk is, zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik in Analytics het % conversie per campagne kan zien? Alleen dan kan ik m.i. bepalen welke campagne het meest waardevol is.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Schravendeel

Er zijn meerdere wegen naar rome. Je kan bijvoorbeeld een 'doel' instellen op de bedankpagina of bevestigingspagina van het inzenden van het formulier, afhankelijk wat jij als conversie ziet.

 

Bij E-commerce kun je e-commerce instellen voor Google Analytics. In het geval van een e-commerce website zou ik altijd voor het het tweede gaan, zeker als je ook je Adwords en je Analytics account goed hebt gekoppeld. Dan kun je op zoekwoord-niveau je conversies bijhouden. Zowel op aantallen als op orderwaarde.

 

http://support.google.com/analytics/bin/answer.py?hl=nl&answer=1032415

https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/gaTrackingEcommerce

 

Succes!

Geplaatst:

headquarters

  • Auteur

Bedankt Joost.

 

Onder conversie versta ik "een webshop bestelling". De conversies meet ik al bij doelen, m.b.v. de url van de order-succes pagina. Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is het onderscheid maken van de totale conversies, in welke conversie via facebook ads is binnengekomen, welke via google adwords, welke via google serp en welke via direct.

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Little b

  Op 20-3-2013 om 07:54, headquarters zei:

Bedankt Joost.

 

Onder conversie versta ik "een webshop bestelling". De conversies meet ik al bij doelen, m.b.v. de url van de order-succes pagina. Wat ik alleen niet voor elkaar krijg is het onderscheid maken van de totale conversies, in welke conversie via facebook ads is binnengekomen, welke via google adwords, welke via google serp en welke via direct.

Ik denk dat je het volgende bedoeld:

 

Ga naar Google Analytics: Verkeersbronnen > Alle verkeer.

Klik vervolgens bovenaan (onder het tabblad "verkenner") je doelset aan. Dan krijg je te zien welke verkeersbronnen hebben geleid tot welke doelen.

 

Is dat een antwoord op je vraag?

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.