• 0

Wat verwacht je van CRM...?

Graag zouden we tot een discusie komen over de eigenschappen die een CRM applicatie minimaal moet hebben. Wat verstaat men onder CRM en wat verwachten (startende) ondernemers hiervan?

 

Wij vinden dat bv er een veel op veel relatie tussen bedrijven en personen moet zijn en dat je eenvoudig een brief moet kunnen maken.

Maar in hoeverre valt bv urenregistratie onder CRM?

 

Verder zijn wij bezig met een CRM applicatie te schrijven en zijn op zoek naar serieuze testers voor onze software.

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik verwacht van CRM en nog niet heb gevonden is een systeem waarin een persoon centraal staat en niet het bedrijf of gezin.

Zaken doen is voor mij meestal nog steeds een kwestie van gunnen, en gunnen is iets persoonlijks. Een inkoper die van werkgever verandert blijft bij ons meestal klant. De kans dat de nieuwe inkoper bij de "oude klant" ook weer tot zaken komt blijkt veel kleiner. Deze importeert zijn eigen netwerk aan relaties. Ook de relaties tussen personen en bedrijven onderling moet makkelijk zichtbaar zijn. Bijvoorbeeld Piet is directeur bij A, voorzitter van vereniging B en vader van C. In alle "kaarten" van zowel Piet, A, B en C moeten deze relaties meteen duidelijk zijn.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik verwacht van CRM en nog niet heb gevonden is een systeem waarin een persoon centraal staat en niet het bedrijf of gezin.

 

Bijvoorbeeld Piet is directeur bij A, voorzitter van vereniging B en vader van C. In alle "kaarten" van zowel Piet, A, B en C moeten deze relaties meteen duidelijk zijn.

 

In onze CRM software staan zowel de bedrijven als personen centraal. er is namelijk een N op N (ipv van 1:N) relatie tussen beide en ze zijn dan ook even belangrijk binnen het systeem. Je kunt er inderdaad zien wie bij welk bedrijf werkt maar ook bij de persoon zien bij welke bedrijven en in welke hoedanigheid hij/zij werkzaam is. Ook direct een brief sturen aan die persoon (in een van zijn functies) zit er standaard in.

 

Wat zou er verder nog in moeten zitten als je vanuit de persoon kijkt ipv het bedrijf? Is er een fundamenteel andere benadering?

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Een CRM systeem moet werken zoals een gebruiker achter zijn bureau werkt. Uiteindelijk kom je op de volgende informatie bronnen uit:

1. Bedrijven

2. Contacten

3. Projekten (orders in en om het bureau)

4. Emails

5. Dokumenten

6. Agenda

7. Todo's

 

Een gebruiker wil uiteindelijk de mogelijkheid om vanuit iedere bron tot de andere bronnen zien te komen. Concreet als voorbeeld:

Als je een e-mail voor je hebt, dan wil je zien:

- welke bedrijven hebben te maken met deze e-mail

- welke contact personen hebben te maken met deze email

- welke dokumenten horen er bij?

- bij welk project behoord dit mailtje

- welke actie punten hangen er aan

- welke todo's hangen er aan.

 

Ik kan je vertellen, dat er geen CRM programma is die dit kan. Frustrerend genoeg. Ze proberen allemaal het wiel uit te vinden, maar vergeten dat bovenstaand gewenst is. Tussen de 7 modules (tabellen), dient een n op n relatie te bestaan. Ik heb er nog wel een datamodel van. Het is wel een handige manier om snel de gaten in een CRM pakket te schieten. Onthoud de 7 modules en stel je vragen maar.

 

Als ik een todo voor me heb. Kan ik er dan meerdere bedrijven aan linken?

 

Als ik een link naar een dokument heb. Kan ik het dan makkelijk aan een project linken?

 

Kun je een simpel spreadsheetje van maken. Bespaar je de moeite. Zelfs SAP Baan (met z'n 1500 tabellen op de achtergrond), Siebel of wat dan ook, kunnen dit niet volledig met ja beantwoorden. Het is te triest voor woorden, maar het is zo:-)

 

Daar leef ik als CRM consultant weer van:-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0
Heb de single-user versie gedowned en ga hem zeker testen. Muchas!

 

Hou ons op de hoogte, vooral positieve op- en aanmerkingen zijn welkom!

 

Negetieve kritiek is wat moeilijker te verwerken maar vaak ook nuttig... :)

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Een CRM systeem moet werken zoals een gebruiker achter zijn bureau werkt. Uiteindelijk kom je op de volgende informatie bronnen uit:

1. Bedrijven

2. Contacten

3. Projekten (orders in en om het bureau)

4. Emails

5. Dokumenten

6. Agenda

7. Todo's

 

Een gebruiker wil uiteindelijk de mogelijkheid om vanuit iedere bron tot de andere bronnen zien te komen. Concreet als voorbeeld:

Als je een e-mail voor je hebt, dan wil je zien:

- welke bedrijven hebben te maken met deze e-mail

- welke contact personen hebben te maken met deze email

- welke dokumenten horen er bij?

- bij welk project behoord dit mailtje

- welke actie punten hangen er aan

- welke todo's hangen er aan.

 

Ik kan je vertellen, dat er geen CRM programma is die dit kan... Zelfs SAP Baan (met z'n 1500 tabellen op de achtergrond), Siebel of wat dan ook, kunnen dit niet volledig met ja beantwoorden. Het is te triest voor woorden, maar het is zo :(

 

Wij voldoen daar inderdaad ook niet aan, maar het is voor ons wellicht een goede leidraad. We zijn al begonnen met N op N tussen bedrijven en personen, maar onze ToDo is 1 op 1 gelinkt met Bedrijf, Persoon of beide (functie).

Ook ons documentbeheer is rechtstreeks gekoppeld en projecten zijn we nog niet aan begonnen.

 

We zijn dus eigenlijk wel geinteresseerd in het databasemodel...! Goede houvast voor ons als beginnende CReMmers. Ik zal het straks eens aan onze programmeurs voorleggen.

 

Daar leef ik als CRM consultant weer van :)

 

Toch weer iets positiefs in ieder geval Perry ;D

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Zo deze topic heeft een vlucht genomen vannacht!

 

Ik kom van origine uit de hoek van de facilitair contact centers en ben veel in contact geweest met CRM applicaties. Er is een onderwerp wat ik vind dat onderbelicht is in deze topic: hoe kan de gebruiker de appicatie zo aanpassen aan zijn eigen 'bedrijfs DNA'. Het is onmogelijk om een CRM applicatie te ontwikkelen die direkt past bij de gebruiker. Er moet dus flexibiliteit zijn om het systeem aan te passen aan de bedrijfsprocessen (en niet andersom).

 

Voor mij moet een CRM systeem dus in de basis een sterk pakket zijn dat voor 85% aan mijn wensen voldoet. 10% moet zelf in te stellen zijn (zonder de inschakeling van dure consultants) en over de laatste 5% moet je niet zeuren. Ik heb in het verleden met veel plezier gewekt met Powerhelp van Vertical Solutions (www.vertsol.com).

 

Mocht je nog op zoek zijn naar testers, laat mij dat dan even weten.

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Een CRM met een hoop velden die toegevoegd kunnen worden naar wens en een workflow die dan werk... Tja ideaal.

 

Ik heb ooit gewerkt met Maximizer, een US CRM met onwijs veel mogelijkheden (single user) tov Act of Goldmine. Helaas bleef je hele boel hangen toen ik meer dan 8000 contacten er in had :(

 

Ik zie een hoop mooie CRM systemen voorbij komen, maar die 10% zelf tweaken is een lastige. In ieder geval als je niet te veel geld kan uitgeven.

 

Maar AnToine's oplossing werkt goed en ideaal dat je de eerste licentie gratis krijgt 8)

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0
Mocht je nog op zoek zijn naar testers, laat mij dat dan even weten.

 

Testers die echt wat van CRM weten zijn van harte welkom!

 

Mail naar info@alexion.nl of ga naar onze website en download direct de laatste versie.

 

Je kunt ook naar ons forum gaan om de beta te downloaden, daarin worden de nieuwste toevoegingen gedaan en als je daarop test dan worden jouw op- en aanmerkingen zeker meegenomen!

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Even kort... je moet een webserver hebben draaien en PHP geinstalleerd hebben, of je je download http://www.sugarforge.org/projects/spikewamp/.

 

Nog korter, als je dit niet weet, moet je niet zelf aan SugarCRM beginnen. Test eerst een SugarCRM bij een partner http://www.google.com/search?hl=nl&q=hosted+sugarcrm&btnG=Zoeken&lr=lang_nl

 

Of zoek iets stand-alone...

 

SugarCRM is een online CRM pakket dat je niet ff installeert >:(

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.