Ga naar inhoud

Offerte geaccepteerd en afspraken niet nagekomen

Geplaatst:

john88

Hallo,

 

Ik zit met een probleem en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik had een aantal maanden geleden een offerte opgestuurd voor een uitgebreide website voor een klant. De klant had de offerte geaccepteerd (ik heb bewijs) en heeft een deel van de geoffreerde bedrag vooruitbetaald.

 

Nu het project af is reageert hij niet meer op mijn mails en telefoons. Ik heb het vermoeden dat hij het project niet meer wilt. Stel voor dat hij het volledige bedrag niet gaat betalen. Wat kan ik hieraan doen ?

 

Alvast bedankt !

Featured Replies

Geplaatst:

StevenK

Gewoon (laten) incasseren. Verstandig is om je correspondentie vanaf nu in overleg met je incassopartij te doen, zodat je geen steken laat vallen in de dossieropbouw.

 

(Het is mijn ervaring dat in incassozaken waar de cliënt met ons de correspondentie afstemt het slagingspercentage stukken hoger is)

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

john88

  • Auteur

Bedankt voor de tip. Ik ga dan de eerste factuur opsturen en afwachten en afwachten wat er gaat gebeuren..

Geplaatst:

John B

Nu het project af is reageert hij niet meer op mijn mails en telefoons. Ik heb het vermoeden dat hij het project niet meer wilt. Stel voor dat hij het volledige bedrag niet gaat betalen.

Waar is dat "vermoeden" op gebaseerd? Ik kan me ook voorstellen dat je klant op vakantie is of in het ziekenhuis ligt ...

 

Heb je tijdens het traject helemaal geen contact meer met hem gehad? Wat heb je afgesproken over oplevering / overdracht en betaling?

Geplaatst:

john88

  • Auteur

Het gaat om een carpoolsite. Bij het begin was de communicatie erg goed en de klant reageerde snel. Hij had geen marktonderzoek gedaan en ging ervan uit dat er in Nederland geen andere carpoolsite was. Hierdoor wou hij een betalingsmodule in de site hebben waardoor ze tegen een betaling gebruik konden maken van de website.

 

Ik gaf aan dat het niet slim was aangezien meerder carpoolsites aanwezig zijn die het gratis aanbieden. Daarna ging de communicatie wat minder. Hij reageerde wel maar duurde wat langer. En nu reageert hij helemaal niet.

 

Betreft betaling hadden we afgesproken dat hun een deel vooraf zouden betalen en deel nadat de website gerealiseerd zou zijn. Vervolgens had ik de offerte opgestuurd en hij had deze vervolgens goedgekeurd.

 

Geplaatst:

Y Happy Level

Ik ga dan de eerste factuur opsturen en afwachten en afwachten wat er gaat gebeuren..

 

Je hebt nieteens de eerste factuur verzonden??? Beetje voorbarig dat hij dan niet gaat betalen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.