• 0

Debetstand verrekenbaar met aanslag?

Ik heb een v.o.f. (financieel adviseur) en heb de laatste jaren te maken met een oplopende roodstand bij de bank.

Ik verwacht uit het doorverkopen (na opknappen) van een woning (niet de eigen woning), een aanslag in Box I over de te maken winst op grond van "voordeel uit eigen arbeid" .Is de roodstand in Box I op de een of andere manier hiermee te verrekenen? Is een aanslag te vermijden als ik al het werk door een aannemer laat uitvoeren?/ geen eigen arbeid.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een v.o.f. (financieel adviseur) en heb de laatste jaren te maken met een oplopende roodstand bij de bank.

Ik verwacht uit het doorverkopen (na opknappen) van een woning (niet de eigen woning), een aanslag in Box I over de te maken winst op grond van "voordeel uit eigen arbeid" .Is de roodstand in Box I op de een of andere manier hiermee te verrekenen? Is een aanslag te vermijden als ik al het werk door een aannemer laat uitvoeren?/ geen eigen arbeid.

 

Ik zou het bericht nog een keer opnieuw plaatsen, maar dan op een begrijpelijke wijze. Ik kan er geen touw aan vast knopen...

 

[*]een v.o.f. als financieel adviseur, waar is je mede-firmant?

[*]wat is de oorzaak van de oplopende roodstand (te weinig winst of teveel onttrokken)?

[*]waarom zit de op te knappen woning in box 1 en niet in box 3 - het is immers niet jouw werk om woningen door te verhandelen?

[*]wat bedoel je met voordeel uit eigen arbeid?

[*]wat is roodstand in box 1?

 

We willen hier graag helpen, maar dan moet het wel te begrijpen zijn waar je mee zit. Dat zou als financieel adviseur toch wel te doen moeten zijn ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vraag me echter af waaruit je afleidt dat je met winst verkochte woning (bestaat dat nog?) belast zal worden in BOX 1.

 

Yep dat bestaat nog ;)

 

Of er sprake van is, is een tweede. Dat zal van geval tot geval bezien moeten worden op basis van de verrichte handelingen door de eigenaar van het OG. Het uitbesteden van de werkzaamheden zal zeker helpen bij het niet heffen in box 1

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik kan er ook nog van maken dat TS (belaste) winst verwacht met de verkoop, daarmee zijn schuld aan de bank wil aflossen en vervolgens die aflossingen wil aftrekken als kosten. Maar voor een financieel adviseur lijkt me dat niet een hele logische gedachtengang.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.