• 0

Verkoop van een product zonder merk?

Hallo allen, ik ben vaak geholpen door jullie reacties op andermans vragen.

Ik heb gezocht naar een antwoord op mijn vraag maar kon deze niet vind, hierbij mijn excuses als het antwoord hier elders te vinden is.

 

Ik heb een plan opgesteld voor een webshop in de verkoop van verschillende kleding accessoires voor mannen, en dan vooral te denken aan jongeren. Ik wil een trend oppakken uit Amerika en hopelijk hier overbrengen.

 

Het probleem, bijvoorbeeld de verschillende soorten ketting zijn te refereren aan een redelijk bekend en ook duur merk in Amerika. De kettingen die ik wil inkopen zijn qua uiterlijk precies hetzelfde alleen missen de merknaam en de extra'tjes om de ketting heen zoals; een speciaal doosje, een echtheidsplaatje etc.

 

Kan/mag ik dit gewoon verkopen?

 

In principe zijn het gewoon kettingen van hetzelfde uiterlijk zonder logo of naam erop. Om een idee te geven van het soort ketting heb ik een foto geplaatst in de bijlage, de naam van het merk is GOODWOOD

Chief-Pendant-Natural-Front.thumb.jpg.6f51551a964fe401a9d95e2823bae21e.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Juridisch zitten er wat haken en ogen aan. Is die leverancier uit NYC ook degene die het bedacht heeft of is het gewoon de zoveelste variant op een opperhoofdketting. Je moet dus je huiswerk doen en op zoek gaan naar vergelijkbare hangers en andere leveranciers. Als je kan aantonen dat hetzelfde product of vergelijkbare producten overal vandaan komen, heeft die ene merkleverancier waarschijnlijk ook geen auteursrecht. Hij heeft wel het merkrecht, maar dat beperkt zich waarschijnlijk slechts tot de naam.

 

Dan de morele kant. Als je nou es goed kijkt, Kun je dan niet zelf een eigen variant bedenken in plaats van goedkope prulnamaak uit China te verkopen voor die paar grijpstuivers? Heb je tenminste je eigen prulgoed. Of misschien wel in mooi materiaal. Het is een stuk leuker om van de bodem in de markt los te komen.

 

PS Als ze juristen op namaak laten jagen, moet je vooral de merknaam hier publiceren in combinatie met een afbeelding die je van het internet geraust heb....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, in mijn ogen zijn het geen namaak spullen.

Het gaat mij om het soort ketting, alleen ik vind het jammer dat ze zo verschrikkelijk duur zijn.

 

De hangers zijn al reeds bestaande afbeeldingen simpel uitgebrand uit hout en op een houten kralen ketting gemonteerd.

Er is nog 1 andere leverancier die ook dit soort kettingen maakt onder een andere merknaam. Alleen zijn dit niet dezelfde soort afbeeldingen.

Link naar reactie
  • 0

Er is nog 1 andere leverancier die ook dit soort kettingen maakt onder een andere merknaam. Alleen zijn dit niet dezelfde soort afbeeldingen.

 

Misschien omdat ze geen namaak willen verkopen. Waarom is jouw namaak geen namaak?

 

Namaak is overigens een tamelijk standaard praktijk in zaken, maar het blijft een balanceer-act tussen wet en moraal. En dan is er nog een heel groot grijs domein waar niemand zich druk over maakt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.