Graag doe ik een beroep op u met betrekking tot het navolgende.
In het jaar 2011 is een klein verlies geleden (E 1500) in mijn BV. In het jaar 2010 heb ik een bescheiden winst (E 500) gerealiseerd. Graag zou ik het verlies uit 2011 willen aanwenden om te verrekenen met de winst uit 2010, doch zit ik met de vraag hoe ik dit boekhoudkundig gezien kan realiseren?
Is het de bedoeling dat ik (in 2010 of 2011?) een VPB voorziening tref? Zo ja, hoe moet ik dit dan boeken in de administratie zodat alles correct gaat op het moment dat ik VPB terug krijg gestort?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
orakel70
orakel70
Geachte experts,
Graag doe ik een beroep op u met betrekking tot het navolgende.
In het jaar 2011 is een klein verlies geleden (E 1500) in mijn BV. In het jaar 2010 heb ik een bescheiden winst (E 500) gerealiseerd. Graag zou ik het verlies uit 2011 willen aanwenden om te verrekenen met de winst uit 2010, doch zit ik met de vraag hoe ik dit boekhoudkundig gezien kan realiseren?
Is het de bedoeling dat ik (in 2010 of 2011?) een VPB voorziening tref? Zo ja, hoe moet ik dit dan boeken in de administratie zodat alles correct gaat op het moment dat ik VPB terug krijg gestort?
Groeten,
Fred
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41155-voorziening-terug-te-vorderen-vpb/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag