Ik heb recent het genoegen om Jim Stolze te horen spreken over de aandachtseconomie en ook zijn boek 'uitverkocht'. Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze 'theorie'.
Ik heb hem zelf recent 'uitgetest' bij een klant en die de vraag voorgelegd wat zij voor mijn product over had.. Het bedrag wat er uit kwam was gelijk aan wat zijn nu betaalde voor een tent. Waarbij de producten niet te vergelijken zijn. Zeg maar laag segment tenten versus hoog segment tenten.
Hierbij opgemerkt dat regionaal (het oosten) de erkenning en ook waardering anders is dan bijvoorbeeld het Gooi. Daar zijn de prijzen geaccepteerd en hier is men 'wat nuchterder'. Je kunt dus zo ook een probleem krijgen met klanten die je product wel de juiste waarde toekennen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MaharadjaTenten
MaharadjaTenten
Ik heb recent het genoegen om Jim Stolze te horen spreken over de aandachtseconomie en ook zijn boek 'uitverkocht'. Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze 'theorie'.
Ik heb hem zelf recent 'uitgetest' bij een klant en die de vraag voorgelegd wat zij voor mijn product over had.. Het bedrag wat er uit kwam was gelijk aan wat zijn nu betaalde voor een tent. Waarbij de producten niet te vergelijken zijn. Zeg maar laag segment tenten versus hoog segment tenten.
Hierbij opgemerkt dat regionaal (het oosten) de erkenning en ook waardering anders is dan bijvoorbeeld het Gooi. Daar zijn de prijzen geaccepteerd en hier is men 'wat nuchterder'. Je kunt dus zo ook een probleem krijgen met klanten die je product wel de juiste waarde toekennen.
Ik hoor graag reacties en ervaringen.
Martin
Martin Maharadja Tenten
www.maharadja-tenten.nl
06-15489363
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41258-aandachtseconomie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag