Voor de opstart van een webwinkel heb ik een bedrag begroot van circa € 6000.
Een deel hiervan is afkomstig uit eigen financiële middelen, het overgrote deel (€ 5000) komt via een schenking van mijn moeder.
Deze € 5000 valt onder de grens die de Belastingdienst heeft gesteld v.w.b. het belastingvrij schenken aan de kinderen.
(voor 2013 is dit een bedrag van € 5141).
Ik vraag mij nu af hoe ik/mijn moeder deze schenking precies moeten regelen.
Is dat alleen een kwestie van € 5000 overboeken van de rekening van mijn moeder naar mijn rekening of is dat te simplistisch geredeneerd ?
Ik wil namelijk voorkomen dat ofwel ikzelf dan wel mijn moeder later voor onaangename verrassingen komen te staan.
Op dit forum heb ik al gezocht naar een antwoord op mijn vraag en ook stevig zitten googlen, maar hoe zo'n schenking precies te doen heb ik vooralsnog niet kunnen vinden.
Ik hou mij daarom van harte aanbevolen voor reacties en adviezen :)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MrTinkertrain
MrTinkertrain
Beste forumleden,
Voor de opstart van een webwinkel heb ik een bedrag begroot van circa € 6000.
Een deel hiervan is afkomstig uit eigen financiële middelen, het overgrote deel (€ 5000) komt via een schenking van mijn moeder.
Deze € 5000 valt onder de grens die de Belastingdienst heeft gesteld v.w.b. het belastingvrij schenken aan de kinderen.
(voor 2013 is dit een bedrag van € 5141).
Ik vraag mij nu af hoe ik/mijn moeder deze schenking precies moeten regelen.
Is dat alleen een kwestie van € 5000 overboeken van de rekening van mijn moeder naar mijn rekening of is dat te simplistisch geredeneerd ?
Ik wil namelijk voorkomen dat ofwel ikzelf dan wel mijn moeder later voor onaangename verrassingen komen te staan.
Op dit forum heb ik al gezocht naar een antwoord op mijn vraag en ook stevig zitten googlen, maar hoe zo'n schenking precies te doen heb ik vooralsnog niet kunnen vinden.
Ik hou mij daarom van harte aanbevolen voor reacties en adviezen :)
Bij voorbaat dank voor de moeite
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41326-financiering-dmv-schenking-hoe-te-regelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag