• 0

Vraag mbt privacy wetgeving:

Beste mensen,

 

Ik zit met de volgende vraag met betrekking tot de privacy wetgeving:

 

Momenteel ontwikkel ik verschillende online diensten/websites. Dienst X,Y,Z ...

 

1. Is het mogelijk 1 overkoepelende database aan te leggen van klant gegevens die zich bij de individuele diensten X,Y,Z aanmelden. De database dient voor intern gebruik.

 

2. Dien ik de gebruiker/klant van dienst X toestemming te vragen dat hij mogelijkerwijs ook een aanbieding kan ontvangen van dienst Z? Zo ja, hoe vraag ik idealiter deze toestemming?

 

Met vriendelijk groet,

 

Jan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

1.) Dat is een technische vraag (dus afhankelijk van jouw techniek), maar in principe zou je als bedrijf proberen om je klantgegevens op één plek te hebben (en niet verschillende klantenrecords voor verschillende activiteiten) – althans ik wel.

 

2.) Volgens mijn informatie mag je klanten benaderen met informatie/aanbiedingen. Dus als het een klant is (dat is volgens mij niet hetzelfde als iemand die ooit een vraag gesteld heeft e.d. overigens…) kan je info sturen over jouw activiteiten dacht ik.

 

 

Link naar reactie
  • 0

2.) Volgens mijn informatie mag je klanten benaderen met informatie/aanbiedingen. Dus als het een klant is (dat is volgens mij niet hetzelfde als iemand die ooit een vraag gesteld heeft e.d. overigens…) kan je info sturen over jouw activiteiten dacht ik.

Is afhankelijk per kanaal. Als je ze wilt bellen dan mag dat als ze klant van je zijn. Per post mag je altijd reclame sturen. Per mail mag alleen als product Z te maken heeft met product X. Koopt iemand een auto bij jou, dan mag je ze zomerbanden aanbieden per mail. Maar heb je daarnaast een bedrijf in frisdranken, dan mag je ze per email geen aanbod doen van je nieuwste cola als ze vorige maand een auto bij je gekocht hebben.

 

In het laatste geval kan je ze daar overigens wel toestemming voor laten geven. Stuur ze dan een mail met dat jij van bedrijf X ook bedrijf Z hebt en dat men kan klikken als ze wel nieuwsbrieven van Z willen ontvangen. Dan heb je namelijk vooraf en specifieke toestemming ontvangen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.