Begin 2011 ben ik failliet gegaan met een eenmanszaak, daarna heb ik via vreemd vermogen en op een andere naam de failliete boedel terug gekocht.
Ik ben failliet gegaan door diverse reden, fouten gemaakt, verkeerde klanten etc.
Op het moment draai ik een kleinere onderneming als voor ik failliet ging.
Ik kan niet de schuldsanering in omdat ik het faillissement niet zelf aangevraagd heb, hier heb ik me ook niet voldoende in verdiept voor de uitspraak.
Nu wil de curator het faillissement afwerken.
Ik heb twee keuzes, of bij gebrek aan baten of via een crediteurenvoorstel.
De schuld na het faillissement is ferm verhoogd naar een bedrag van circa € 300.000,-
Voor het crediteurenvoorstel is circa €50.000,- nodig.
Bij gebrek aan baten kunnen alle crediteuren terug komen, nu is mijn vraag of er hier iemand ervaring mee heeft.
Ik ben zelf nog onder de 30 en ik kan niet echt zeggen dat ik het een fijn idee vind dat ik nu al weet dat ik financieel gezien geen bestaan meer op kan bouwen.
Het is erg genoeg dat ik fouten heb gemaakt waar het gevolg dramatisch van is maar nu wil ik toch eigenlijk weer vooruit en niet teveel meer aan het faillissement blijven hangen.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me enigszins de goede kant op kunnen sturen, voor mij is het allemaal moeilijk.
Kortom ik heb van mijn leven een puinzooi gemaakt.
Ik ben benieuwd of er iemand is die mij kan adviseren wat de beste oplossing kan zijn.
mod comment: topic afgesplitst van 2010 topic om verwarring over diverse faillisementsvragen te voorkomen
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nick86
nick86
Goedendag,
Begin 2011 ben ik failliet gegaan met een eenmanszaak, daarna heb ik via vreemd vermogen en op een andere naam de failliete boedel terug gekocht.
Ik ben failliet gegaan door diverse reden, fouten gemaakt, verkeerde klanten etc.
Op het moment draai ik een kleinere onderneming als voor ik failliet ging.
Ik kan niet de schuldsanering in omdat ik het faillissement niet zelf aangevraagd heb, hier heb ik me ook niet voldoende in verdiept voor de uitspraak.
Nu wil de curator het faillissement afwerken.
Ik heb twee keuzes, of bij gebrek aan baten of via een crediteurenvoorstel.
De schuld na het faillissement is ferm verhoogd naar een bedrag van circa € 300.000,-
Voor het crediteurenvoorstel is circa €50.000,- nodig.
Bij gebrek aan baten kunnen alle crediteuren terug komen, nu is mijn vraag of er hier iemand ervaring mee heeft.
Ik ben zelf nog onder de 30 en ik kan niet echt zeggen dat ik het een fijn idee vind dat ik nu al weet dat ik financieel gezien geen bestaan meer op kan bouwen.
Het is erg genoeg dat ik fouten heb gemaakt waar het gevolg dramatisch van is maar nu wil ik toch eigenlijk weer vooruit en niet teveel meer aan het faillissement blijven hangen.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me enigszins de goede kant op kunnen sturen, voor mij is het allemaal moeilijk.
Kortom ik heb van mijn leven een puinzooi gemaakt.
Ik ben benieuwd of er iemand is die mij kan adviseren wat de beste oplossing kan zijn.
mod comment: topic afgesplitst van 2010 topic om verwarring over diverse faillisementsvragen te voorkomen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/41367-hoe-voorkom-je-dat-je-na-einde-faillismement-alsnog-claims-krijgt/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag