• 0

BTW nummers checken

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuke vraag! Daar is in Nederland volgens mij geen voorziening voor. Die link van Birgit vind ik erg goed in ieder geval. Het zou wel eens kunnen dat in Nederland de privacywetgeving in de zit voor dit soort handigheden.

 

Praktisch gesproken zou ik er voor zorgen dat je de opgave btw-nummer van de andere partij zwart op wit hebt. Je mag er dan van uitgaan dat dat klopt. Als je het niet kunt verifieren kunnen ze je er ook niet op aanspreken lijkt me .. (hoewel .. ;-))

 

KvK inschrijving verifieren kan nooit kwaad natuurlijk..

 

Als je echt twijfelt zou ik of geen zaken doen, of de belastingdienst even (laten) bellen.

 

succes Martijn

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

gewoon overnemen is niet voldoende...je moet checken of het nummer wel goed is....(lees: kan bestaan)

De link die birgit aangeeft gebruik ik dagelijks...

 

Voor nederland weet je dan nog niet of dat BTW nummer bij het juiste bedrijf hoort, maar dat check je ook niet bij de kvk.

Als je het nummer via de link gechecked hebt heb je ruim aan je verplichtingen voldaan.

 

Een andere mogelijkheid is te bellen met een speciaal nummer hiervoor...(ben 'm even kwijt, maar even zoeken op dit forum hij staat hier wel ergens...)

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

I.d.d. een goede site om een eerste check te doen.

 

KvK inschrijving verifieren kan nooit kwaad natuurlijk..

 

Vind ik een beetje overdreven als we om een paar Euro praten, als het meer wordt denk ik eerder an Graydon o.i.d.

 

 

Er wordt op dit forum teveel tijd besteed aan het na-checken van klanten, bedrijfsgegevens en het wel en wee van de partij waarmee je zaken (red. risico lopen en durven nemen) doet, of gaat doen.

Link naar reactie
  • 0

Bestaat er een "algoritme" om het KVK-inschrijvingsnummer te verifiëren? In België zijn de laatste twee cijfers van het ondernemingsnummer bijvoorbeeld 'check digits': ze worden berekend uit alle voorgaande.

 

Is er bij het KVK-inschrijvingsnummer ook zo'n simpel controlemechanisme?

 

Ik heb me al suf gezocht op allerlei overheidswebsites, maar heb niets interessants gevonden (enkel hoofdpijn gekregen...)

 

Bedankt aan allen die een antwoord hebben, of mij op de goede weg kunnen helpen!

 

Timothy

Link naar reactie
  • 0

Je kunt de 11-proef op sofinummers toepassen. Is een vrij makkelijke berekening, die je eventueel in Excel kunt maken.

Je weet dan echter alleen of het nummer *kan* bestaan.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt de 11-proef op sofinummers toepassen. Is een vrij makkelijke berekening, die je eventueel in Excel kunt maken.

Je weet dan echter alleen of het nummer *kan* bestaan.

 

PeterD, ik kan eerlijk gezegd niet volgen...

 

Wat heeft het sofi-nummer te maken met het KVK-inschrijvingsnummer? Is er een link tussen de twee?

 

Laat ik de context van mijn vraag ook eens toelichten. Ik ben op zoek (voor verschillende landen in Europa) naar identificatienummers voor bedrijven. In België is er bijvoorbeeld het "uniek ondernemingsnummer". Die heeft een welbepaalde structuur en lengte, en bevat een controlegetal om snel te kunnen nagaan of het nummer *kan* bestaan.

 

Nu zoek ik hetzelfde voor Nederland. Het dichtst in de buurt komt denk ik het KVK-inschrijvingsnummer. Ik zou een zelfde soort controle op dat getal willen kunnen uitvoeren als ik dat doe voor het Belgische ondernemingsnummer.

 

Nogmaals, het kan zijn dat jij mijn vraag perfect beatwoordt, maar dan 'zie' ik het niet.

 

Nog steeds hartelijk dank aan allen die mij de oplossing van mijn probleem bezorgt, of mij in de juiste richting kunnen sturen.

 

T

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.