• 0

Laatste controle ondernemingsplan en volgende stap.

Hallo allemaal,

 

Een aantal maanden ben ik al bezig met een ondernemingsplan. Ik wil graag een winkel openen in Den Haag met bijzondere (onbekende) kledingmerken, kleding uit het buitenland en een ruim assortiment aan accessoires tegen een eerlijke prijs. Dit onder andere omdat ik zelf ondervind dat in veel winkels dezelfde kleding hangt en de prijzen erg uiteen kunnen lopen.

Inmiddels ben ik zo ver dat ik mijn plan heb opgestuurd naar Qredits. Op een aantal kleine aanpassingen na had de persoon die mijn plan behandelde geen inhoudelijke opmerkingen. Het totale bedrag wat ik nodig heb voor het starten van mijn onderneming ligt net iets onder de €50.000,-. Qredits kwam tot de conclusie dat zij mij de helft van dit bedrag wilde verstrekken. Omdat ik niet het comfort van een inkomen van een partner heb willen zij mij niet het totale bedrag verstrekken. Daarnaast gaf Qredits mij het advies om op zoek te gaan naar een mededebiteur.

Inmiddels heb ik mijn plan door meerdere personen laten lezen, over het algemeen is iedereen hierover positief gestemd maar ik zit met het probleem van de financiering. Op dit moment weet ik niet wat verstandig is. Moet ik Qredits overtuigen dat zij mij het totale benodigde bedrag verstrekken of is het verstandiger om naar een bank toe te stappen met mijn plan om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.

Graag zou ik ook mijn plan door meerdere personen laten beoordelen zodat het 'waterdicht' is als ik het opnieuw opstuur naar Qredits of naar een bank toe stap.

 

Ik hoop op jullie reacties.

 

Iris

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kan mij zo voorstellen dat een bank helemaal niet op jou zit te wachten. Je zou dan, als ik het goed begrijp, 25.000 van ze willen lenen. Daar gaat een bank niet vreselijk veel op verdienen aan rente, maar moet ze wel vrij lang over vergaderen en dossiers aanleggen. Marco kan je daar meer over vertellen.

Wellicht dat een bank wel bereid is om je een doorlopend krediet (een rekening waar je rood op kan staan) te verlenen, maar dat kan nogal duur zijn (rentes van 12% en hoger).

 

Kun je zeggen welke expertise je graag nog eens naar je ondernemingsplan zou laten kijken? Is er bijvoorbeeld naar gekeken door mensen met verstand van marketing? Mensen met ervaring in de kleding-verkoop-branche? Het maakt het makkelijker zoeken als je weet wat je zoekt.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Qredits maakt goede sier met de naam microcrediet, maar het is gewoon de bank zelf. Met veel subsidie in het leven geroepen om de 'kleintjes' te bedienen, want de 'normale' bank wilde dat niet vanwege de relatief lage verdiensten bij hoge kosten. De boodschap van Qredits is duidelijk: zoek een partner of pas de helft zelf bij. Een bank zal je geen oplossing bieden vrees ik.

 

25000 is veel, maar overweeg eens een Crowd Funding campagne. Ik kan me zo maar voorstellen dat als je in een korte tijd 10000 naar je toe kunt trekken door de verkoop van een soort 'tegoedbonnen', dat Qredits een ander besluit neemt. Als je bv 100 mensen kunt bewegen 100 euro voor te schieten, laat je zien dat er behoefte is aan je winkel. Daar kan geen ondernemingsplan tegen op.

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou inderdaad €25.000 van een bank willen lenen, liever eigenlijk nog het volledige bedrag maar dat lijkt mij erg lastig?

Bij Qredits ligt de rente tussen de 9,75 en 10,75% dus aan de rente zal ik sowieso wel aardige bedragen kwijt zijn.

Ik heb mijn ondernemingsplan laten controleren door een bedrijf dat helpt met het ontwikkelen en opstarten van een eigen onderneming, en daarnaast door familie/vrienden die ervaring hebben met het schrijven van ondernemingsplannen. Graag zou ik willen dat er mensen met ervaring in de branche naar mijn plan kijken en daarnaast iemand die verstand heeft van de financieen.

Link naar reactie
  • 1

Naar een andere bank stappen heeft geen zin! Qredits is in het leven geroepen door de gezamenlijke Nederlandse banken om kredietvragen als deze te beoordelen en wel of niet te verstrekken.

 

Het enige feit dat Qredits niet verder wil gaan dan tot 25/m lijkt mij, omdat ze het risico tegroot vinden en indien het inderdaad fout loopt, die 25/m beter uit loondienst is terug te betalen dan 50/m.. Ander mogelijk argument: er is niet voldoende eigen inbreng.

Had men er echt in geloofd, dan zou men het volle bedrag gefinancierd hebben.

 

Met plezier wil ik jouw ondernemersplan bezien vanuit een bancaire bril, alleen zal dat niet vandaag of morgen kunnen en ik een resume van mijn bevindingen ter leerinck ende vermaek hier op HL mag terugkoppelen (in overleg natuurlijk)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.