Wie helpt met logokeuze?

Aanbevolen berichten

gratis advies!! ;D

 

Ontwerpen van een groot logo moet niet worden onderschat en is de tijd en de inspanning de moeite waard. Hier zijn een paar punten in het (re)designing van een gedenkwaardig logo te overwegen.

 

1) Uw logo moet in een verscheidenheid van formaten bruikbaar zijn; adreskaartjes, briefhoofd, reclame, brochures, en Websites.

2) Eenvoudig is beter dan complex. De acroniem KISS wordt vaak gebruikt door logoontwerpers. Het betekent ' 'Keep it simple, stupid

3) Uw logo zou in zwarte en witte vorm bruikbaar moeten zijn. Dit is belangrijk voor publiciteit in de kranten, fax evenals logoplaatsing op uw producten.

4) Gebruik font, nooit stuk van clipart of beeld in uw logo zonder het uniek te maken. Het laatste ding willen moet zien dat de kunst van de clipart in één of andere duistere reclame verschijnt of van een rivaliserend makelaarij.

5) voorzie uw logo van een handelsmerk nadat u het hebt ontworpen. Een goed logo zou zeker 10 jaar meegaan.

 

Colorizing

je hebt ook het eeuwige probleem overwegen van kleur aanpassing tussen RGB (voor video en Web) en CMYK (voor druk). Als uw logo voor een Website dit niet veel van een probleem hoewel u zich wilt herinneren om ' Web-Veilige ' kleuren te gebruiken. De verschillende kleuren hebben ook verschillende invloeden op mensen.

 

Persoonlijkheid van kleuren:

Zwart, Blauw, Grijs - Macht, Sterkte, Vertrouwen <--- tip?!

Rood, Sinaasappel - Hartstocht, Gevaar, Macht

Geel - Licht, Energie, Hoop <---2nd tip?!

Violet - Verfijning, Liefde

Roze - Vreedzame Vrouwelijkheid,

Wit - Zuiverheid, Onschuld

Groen - Groei, Geld, Jaloersheid, het Leven

 

[glow=red,2,300]NOTA: De mensen die aan rode/groene kleurenblindheid lijden hebben moeite tussen rood en groen te onderscheiden . Vermijd ze zo veel mogelijk.[/glow]

<<(! kleuren blindheid 10 % van NL bevolking) = klant?!!

 

!

Wij associëren ook kleuren met tijden, plaatsen, en gebeurtenissen. Bijvoorbeeld denken de mensen groen en rood, bruin en oranje tijdens Kerstmis voor Halloween, roze voor Pasen en enz enz

 

ik heb zelf 200+ logos ontworpen als hobby :-X

 

viel spass

life is a Onderneming

Link naar reactie

Als ik zou mogen kiezen zou ik voor de tweede kleurstelling gaan. Deze straalt rust uit, maar eerlijk gezegd vind ik geen van de logo's bij een makelaarskantoor passen. Gewoonweg omdat er te veel tekst in het logo staat. Het beeldmerk op zich zou voldoende moeten zeggen of het logo zou voor een groter deel uit tekst moeten bestaan. Helaas heb je waarschijnlijk al een overeenkomst gesloten, maar ja...

 

Toch heel veel succes.

 

Mike Ockeloen

VisCo Design

www.viscodesign.nl

Link naar reactie

Zo, zo, wat een fijne tips allemaal.

 

Grappig is wel dat hoe meer mensen je het vraagt, hoe meer verschillende ideeen je krijgt, wat het allemaal niet makkelijker maakt.

 

In principe hebben we gekozen voor het door mij als laatste toegevoegde logo, dus de schuine M met de 2 er aan vast (B2), maar dan met iets warmere kleuren.

 

Zoals enkelen al terecht opmerken: je moet oppassen met de kleuren qua druk en/of website, die moeten natuurlijk overeenkomen.

 

Ik ga dit bedrijf niet alleen starten, maar met een compagnon (zoals Scubamac al opmerkte: overigens nog bedankt voor je inzet, maar jouw ontwerp vonden wij niet bij ons bedrijf passen, ik dacht ook eigenlijk dat Martin hier nog wel contact met jou over had gehad) (Martin = mijn compagnon).

 

Goed, Martin zit dus nog in het buitenland en komt 15 december weer thuis. We hebben afgesproken dat de lay-out van het logo OK is, maar dat we op de exacte kleurstelling nog terugkomen. Dit doen we dus als Martin weer hier in Nederland is. Dan kunnen we adh van de kleurwaaier de exacte kleur kiezen.

 

Ontzettend leuk dat iedereen zo meedenkt en er zaten zeer zeker een paar erg bruikbare tips tussen die we absoluut mee gaan nemen bij de vaststelling van het definitieve ontwerp.

 

Als alles echt definitief is, zal ik het hier nog eens posten!

 

Groeten,

 

Marco

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.