Ga naar inhoud

Richtlijnen voor een persbericht

Geplaatst:

zrski

Dit even als aanvulling op mijn publieke feeble attempt tot het schrijven van een persbericht ;)

 

Ik kreeg van freule Annedien wat overzichtjes met hints & tips voor het schrijven van een persbericht.

 

Ik wilde jullie deze niet onthouden, deze link geeft je dus in ieder geval een berg info.

 

http://www.pers-bericht.nl/publicity_tips.htm

 

http://www.impulsis.nl/nl/toolkit.phtml?p=Prachtige+free+publicity+tips+1

 

http://www.freepublicity.nu/voorbeelden.php

 

Nog veel meer tips : http://www.leren.nl/rubriek/zakelijk/communicatie/persbericht/

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Dat meen je niet! :o Ik was net zelf begonnen met het samenstellen van een lijstje met aandachtspunten. :) Ik heb Annediens document even doorgekeken, en heb daar volgens mij alleen nog de volgende aanvullingen op (excuses als ze er al in staan):

 

[*]Maak het journalisten zo makkelijk mogelijk. Zorg dat je bereikbaar bent voor verdere vragen, en voeg duidelijke contactmogelijkheden toe, niet alleen een emailadres. Geef bij persoonlijk contact altijd een visitekaartje, zodat de journalist de spelling van de bedrijfs- en persoonsnamen kan verifiëren. Is er foldermateriaal en dergelijke aanwezig, zoek daar het relevante uit en geef dat ook mee.

[*]Presenteer de persinformatie ook online, en denk na over het samenstellen van een perskit. Op Amerikaanse websites is het al heel gebruikelijk, en ook in Nederland gaan steeds meer bedrijven ertoe over een perspakket op hun website te plaatsen. Niet alleen persberichten maar ook biografiën en fotomateriaal van de directie, foto’s van de producten, eerdere publicaties over je bedrijf of je producten die in de media zijn verschenen en ander persmateriaal kan prima via de website aangeboden worden. Denk er bij het gebruik van fotomateriaal wel aan dat journalisten ook voor printmedia kunnen schrijven, dus voeg ook downloadlinks toe naar bestanden van hoge resolutie. Bij elk verstuurd persbericht kan een link opgenomen worden naar de online perskit, waar men meer informatie kan krijgen.

[*]Probeer de informatie binnen trends in te passen. Geen enkele journalist is ‘zomaar’ geïnteresseerd in je bedrijf, geef een goede reden. Als je je bedrijf in bepaalde trends weet in te passen wordt er sneller over geschreven, omdat journalisten dan duidelijke kaders hebben.

Geplaatst:

zrski

  • Auteur

Dat meen je niet! :o Ik was net zelf begonnen met het samenstellen van een lijstje met aandachtspunten. :)

 

Great minds think alike ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.