Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Miekje2
Miekje2
Hallo adviseur,
Voor mijn eenmanszaak ben ik bezig met de aangifte inkomstenbelasting.
De aangifte is al bijna klaar. Alleen twijfel ik over een factuur.
Mijn vraag gaat over het volgende;
In 2013 heb ik een factuur gestuurd betreft werkzaamheden wat ik in december 2012 en januari 2013 heb gedaan.
Nu ben ik bezig met de aangifte inkomstenbelasting.
Ik weet dat het werk over 2012 ook in 2012 geboekt moet worden.
Het gaat om een bedrag van 1000 excl BTW
Verwerk ik het zo goed:
Op 31-12-2012 boek ik:
Onderhanden werk/ nog te factureren 500 euro
Aan Omzet 500 euro
De factuur stuur ik 01-02-2013
Nu boek ik:
Debiteuren 1000
Aan omzet 500
Aan onderhanden werk 500
Is dit zo juist?
Moet ik het bedrag van 500 euro in de aangifte I.B. invullen onder het kopje opbrengsten/ wijzigingen voorraad gereed product en onderhanden werk?
Wat is het verschil tussen onderhanden werk en nog te factureren?
Bedankt
Gr Mieke
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42038-aangifte-inkomstenbelasting-2012/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag