Een Amerikaanse multinational heeft een (nieuw?) product gelanceerd: NaamEdits
Ons bedrijf heet NaamEditz.
Nu zie ik dat ze dat als een Amerikaans merk hebben geregistreerd.
Wij hebben het merk NaamEditz in de Benelux geregistreerd.
Wat als deze multinational met dat product naar Nederland/België/Luxemburg komt?
Doordat ze een enorm bedrijf zijn met een enorme achterban zullen ze onze resultaten in de serp's (zoekmachines) doen verbleken/naar achteren duwen omdat onze merknamen slechts 1 letter verschillen.
Mijn vraag, mocht deze partij het product uitrollen in de Benelux, staan we dan sterk met ons merk?
NaamEdits van multinational is namelijk nog niet geregistreerd in de Benelux.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mod edit: namen, merken en producten van genoemde partijen geanonimiseerd o.b.v. gemotiveerd verzoek van TS
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CloudFormz
CloudFormz
Hallo,
Een Amerikaanse multinational heeft een (nieuw?) product gelanceerd: NaamEdits
Ons bedrijf heet NaamEditz.
Nu zie ik dat ze dat als een Amerikaans merk hebben geregistreerd.
Wij hebben het merk NaamEditz in de Benelux geregistreerd.
Wat als deze multinational met dat product naar Nederland/België/Luxemburg komt?
Doordat ze een enorm bedrijf zijn met een enorme achterban zullen ze onze resultaten in de serp's (zoekmachines) doen verbleken/naar achteren duwen omdat onze merknamen slechts 1 letter verschillen.
Mijn vraag, mocht deze partij het product uitrollen in de Benelux, staan we dan sterk met ons merk?
NaamEdits van multinational is namelijk nog niet geregistreerd in de Benelux.
Alvast bedankt voor de reacties.
Mod edit: namen, merken en producten van genoemde partijen geanonimiseerd o.b.v. gemotiveerd verzoek van TS
Webbased formulier management tool voor mensen zonder technische kennis. http://www.cloudformz.com | Formulier maken
Tip: food truck festival in o.a. Rotterdam (oktober)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42141-merkconflict-useu-merknaam-met-onze-handelsnaam-beeldmerk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag