Ga naar inhoud

Merkconflict US/EU merknaam met onze handelsnaam (beeldmerk)?

Geplaatst:

CloudFormz

Hallo,

Een Amerikaanse multinational heeft een (nieuw?) product gelanceerd: NaamEdits

Ons bedrijf heet NaamEditz.

Nu zie ik dat ze dat als een Amerikaans merk hebben geregistreerd.

Wij hebben het merk NaamEditz in de Benelux geregistreerd.

Wat als deze multinational met dat product naar Nederland/België/Luxemburg komt?

Doordat ze een enorm bedrijf zijn met een enorme achterban zullen ze onze resultaten in de serp's (zoekmachines) doen verbleken/naar achteren duwen omdat onze merknamen slechts 1 letter verschillen.

Mijn vraag, mocht deze partij het product uitrollen in de Benelux, staan we dan sterk met ons merk?

NaamEdits van multinational is namelijk nog niet geregistreerd in de Benelux.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mod edit: namen, merken en producten van genoemde partijen geanonimiseerd o.b.v. gemotiveerd verzoek van TS

Webbased formulier management tool voor mensen zonder technische kennis. http://www.cloudformz.com | Formulier maken

Tip: food truck festival in o.a. Rotterdam (oktober)

Featured Replies

Geplaatst:

Annedien Hoen

Ook een leuk moment om je af te vragen of je niet toe bent aan een naam die minder 2005 iz ;)

Geplaatst:

Hans v N

Haha. Dat is nog eens een spannende bijdrage aan deze discussie. ;D

En ben jij al toe aan een nieuwe naam Annedien? ;D Ik word steeds vaker Johannes genoemd omdat dat mijn doopnaam is en de naam in mijn paspoort. Maar Johannez klinkt natuurlijk te veel 2005, en Hanz is teveel Heinz.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.