Ga naar inhoud

Faillissement eenmanszaak

Geplaatst:

evelein1

Hallo,

Het volgende doet zich voor; ik heb een eenmanszaak en een holding BV waar geen activiteiten meer in plaatsvinden. Beiden waren gevestigd op het woonadres van mijn partner en mij. Het huis is onlangs verkocht en we hebben besloten om separaat van elkaar te (gaan) leven. Beide zaken zijn nu op mijn huidige adres gevestigd. De eenmanszaak gaat dermate slecht dat ik vrees voor een faillissement in de nabije toekomst. Mijn vraag; kan ik nu de holding BV aanhouden en hier weer opnieuw activiteiten in gaan uitvoeren. Of wordt deze dan ook in het faillissement betrokken? Op de bankrekening van de holding staat nog wel een klein tegoed. Ben ik dat dan ook kwijt?

Alvast hartelijk dank voor een eventuele reactie.

Met vriendelijke groet,

Evelein

Featured Replies

Geplaatst:

jamesJones

Er wordt volgens mij beslag gelegd op je aandeel in de BV, dus als dit 100% is en de waarde is minder dan de schuld dan ben je alles kwijt.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Als je eenmanszaak failliet gaat dan ga je privé failliet met alles wat je bezit. Dus ook de aandelen in de BV. Nu is het een slapende BV maar wellicht herbergt de BV nog waarde die de curator te gelde kan maken.

Als je vanuit die BV actief wordt voor het faillissement privé dan kun je er zeker van zijn dat je resultaten in de BV gewoon verdwijnen in het faillissement.

Deze BV gebruiken als je weet dat de eenmanszaak het niet redt is niet echt zinvol.

Sterkte

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.