• 0

E-mail sturen om een website te promoten, mag dat tegenwoordig nog?

Hallo allemaal!

Wat mag tegenwoordig nog op het gebied van e-mailings?

De bedoeling is om potentiële gebruikers van onze website (professionals in een specifieke branche) op de hoogte te brengen van de mogelijkheden die wij bieden met onze site. We hebben geen relatie met deze potentiële gebruikers en nog nooit eerder contact gehad.

De dienst die we aanbieden is voor de gebruiker helemaal gratis en we bieden in principe geen product aan. Omdat we 40.000 potentiële gebruikers willen bereiken is een e-mailing een logische keuze.

Aanbevolen berichten

• 0

En dat willen we - in meerderheid - niet, vandaar deze spamwet.

De spamwet is volgens mij pas opgekomen omdat zoveel mensen op grote en totaal zinloze manier misbruik maakten van het open netwerkkarakter van internet en mail in het bijzonder. Die gerichte dienstenaanbieder is daar het slachtoffer van. Er was een hele beroering omdat zelfs persberichten in de originele definitie niet meer verzonden mochten worden. Dan belandt het kind met het badwater in de sloot.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

... dus ik vraag me af waarom mensen zo veel aversie hebben tegen een mail waar iemand iets in aanbied waar we misschien wel iets aan hebben ?

Zo wordt het een herhaling van zetten. Als we deze "uitzondering" toestaan, dan zijn er morgen honderden, zo niet duizenden (of meer) ondernemers die mij een uitgebreide gepersonaliseerde e-mail gaan sturen ("ik kwam toevallig vandaag op uw website") met een aanbieding waar ik volgens hen misschien wel eens iets aan zou kunnen hebben.

En dat willen we - in meerderheid - niet, vandaar deze spamwet.

zolang het geen bulk en geautomatiseerde mail is valt dat allemaal nog wel mee lijkt me. iemand moet dan voor elke ontvanger een persoonlijke mail opstellen.

Overigens mag je wel een mail sturen als iemand zijn e-mail adres openstelt voor ongevraagde mail. Maar de exacte omschrijving van waaruit je mag concluderen dat dat een bedrijf zijn e-mail adres heeft opengesteld voor ongevraagde mail heb ik nog niet kunnen vinden. Wel wat vage omschrijvingen maar niks wat zeer concreet is.

• 0

Voor dienst die ik binnenkort zal lanceren moet ik ook veel potentiële klanten aanschrijven (zakelijke afnemers met een webshop). Van lang niet allemaal is het adres bekend zodat ik via de post mijn bedrijf/diensten kan introduceren. Bepaalde potentiele afnemers kan ik echt enkel via de e-mail bereiken.

Moeten alle webshops niet hun adres op de website vermeld hebben staan? In elk geval in hun algemene voorwaarden?

Of anders kun je het adres toch vinden via hun KvK nummer?

Ik bedien met mijn dienst deels een groep die veelal die gegevens niet op hun site hebben staan en vaak ook geen KvK nummer hebben.

En aangezien de info bij de SIDN.nl tegenwoordig ook al vrijwel geen gegevens meer bevat is het steeds lastiger om adres gegevens te achterhalen.

Vaak moet je het doen met een e-mail adres of een contact formulier.

• 0

Kan iemand mij uitleggen waarom spam via email verboden is en via de post (snailmail) niet?

Dat zou ook verboden moeten zijn. Ik krijg veel spam in de brievenbus, ondanks een Nee Nee sticker.

Email spam veroorzaakt meer overlast omdat het bijna niets kost. Je kunt miljoenen spamberichten versturen voor een paar tientjes, dat lukt je met brievenbuspost niet. Email spam kost de wereld veel geld. Kijk maar wat een goede anti-spam oplossing kost voor een bedrijf, en vermenigvuldig dat met het aantal bedrijven in de wereld. Biljoenen euro's kost het.

• 0

Elke ongevraagde email van iemand die je niet kent en die niet op iets van jou reageert en die niet refereert aan iemand die je kent.

Bespeur ik daar al een aanzet tot nuance. ;)

Nuance? Ik?

• 0

Google werkt al aan een oplossing. Een algemene reclamefilter.

Ik gebruik al twintig jaar filters in mijn mail client om mail te scheiden. Is niet helemaal nieuw dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar