Ik wil verschillende soorten producten van verschillende producenten gaan importeren. Ik wil iemand die de kwaliteit en prijs kan controleren en of het een betrouwbare partij is. Uiteraard mag die contactpersoon er ook wat aan verdienen.
Heeft iemand ervaring of al een dergelijke contactpersoon die hij/zij met mij wil delen?
Wie kan me aan een betrouwbare contactpersoon helpen?
Ik heb in China 1 vast contactpersoon (een chinees van 30 jaar oud) die ik altijd gebruik. Heb ik iets nodig, dan vraag ik hem eerst om het te gaan zoeken. Ondertussen vraag ik dan 2-3 andere tussenpersonen om het te zoeken. Als mijn vaste contactpersoon vervolgens een nette prijs heeft (mag een paar dollar duurder zijn dan andere aanbieders) dan bestel ik het gewoon weer via hem. Zo probeer ik een relatie met hem op te bouwen en een wederzijds vertrouwen te kweken. Maar aan de andere kant controleer ik hem wel door ook bij andere leveranciers prijzen op te vragen. Als je een Chinees de vrije hand geeft dan zal hij in veel gevallen toch zijn prijs een keer proberen omhoog te krikken. Het blijven Chinezen hé....
En dat is eigenlijk waar ik naar op zoek ben. Omdat het allemaal verschillende soorten producten zijn die vaak bij meerdere aanbieders te krijgen zijn (als je op alibaba kijkt bijvoorbeeld) wil ik de goedkoopste maar wel in de afgesproken kwaliteit.
De contact persoon kan er dan weer wat bovenop doen voor zichzelf.
Een NL bedrijf in China vraagt gelijk de hoofdprijs. Daar heb ik de centen nu niet voor (over).
Maar volgens mij moet er wel een chinees in china te vinden zijn die kennis van zaken heeft en ons hiermee kan helpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ictkb.com
ictkb.com
Ik ben op zoek naar een contactpersoon in China.
Ik wil verschillende soorten producten van verschillende producenten gaan importeren. Ik wil iemand die de kwaliteit en prijs kan controleren en of het een betrouwbare partij is. Uiteraard mag die contactpersoon er ook wat aan verdienen.
Heeft iemand ervaring of al een dergelijke contactpersoon die hij/zij met mij wil delen?
Wie kan me aan een betrouwbare contactpersoon helpen?
Ik zag in dit draadje een dergelijke constructie:
https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=44;action=display;threadid=41845;start=15
En dat is eigenlijk waar ik naar op zoek ben. Omdat het allemaal verschillende soorten producten zijn die vaak bij meerdere aanbieders te krijgen zijn (als je op alibaba kijkt bijvoorbeeld) wil ik de goedkoopste maar wel in de afgesproken kwaliteit.
De contact persoon kan er dan weer wat bovenop doen voor zichzelf.
Een NL bedrijf in China vraagt gelijk de hoofdprijs. Daar heb ik de centen nu niet voor (over).
Maar volgens mij moet er wel een chinees in china te vinden zijn die kennis van zaken heeft en ons hiermee kan helpen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42379-contactpersoon-in-china/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag