• 0

Welke boekhoudsoftware voor part-time ondernemer / ZZP

Ik werk op het moment met 2 administratiepakketten.

 

Nl. Davilex Account basic voor de gehele financiele administratie en Informer ZZP voor maken van facturen.

 

Ik kan de gehele administratie ook over zetten naar Informer, maar ben hier geen voorstander van omdat ik het programma niet fijn werken vind.

Op dit moment klop ik dus de facturen uit Informer ook apart in de Davilex administratie in.

 

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een vervanger voor beide.

 

Ik wil dus de administratie en de facturen in het zelfde programma kunnen maken.

 

Ik werk met webshop software van Logivert (versie 6) en deze heeft een koppelmogelijkheid met Osirius boekhouden.

Ik kan een factuurlayout aanmaken in de webshop software en deze facturen inlezen in Osirius.

 

Over Davilex ben ik op zich ook niet ontevreden, maar moet dan het 3 in 1 pakket hebben denk ik om facturen ook hierin te kunnen maken. Een koppeling is dan niet mogelijk denk ik met de webshop software.

 

Ik heb niet echt een boekhoudkundige achtergrond dus het moet niet te moeilijk zijn om mee te werken. Natuurlijk snap ik veel basisdingen wel.

 

Wat is jullie advies of wat zouden jullie doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben heel erg blij met het on-line pakket Moneybird.

 

Ik heb jarenlang liggen stoeien met of te complexe softwarepakketen of met Excel sheets waar je eigenlijk weer te weinig mee kan. Moneybird is voor mij en mijn (nog) niet al te grote bedrijf perfect. Ik begin zelfs plezier te krijgen in de administratie waar dit voorheen altijd met buikpijn gepaard ging.

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf met plezier met een boekhouding in Excel.

 

Hiervoor gebruikte ik OsFinancials, maar een verkeerde boeking herstellen vond ik hier een ramp. Vaak leverde dit opnieuw fouten op en alles liet zich lastig herstellen. Dit vond ik veel te tijdrovend.

 

Je geeft aan een goede boekhoud achtergrond te hebben. Als je ook enigszins kennis van Excel hebt, kun je een boekhouding hierin zo naar ja hand zetten, dat je ook niet veel handelingen hoeft in te voeren. En je hersteld makkelijk naar hoe jij het wilt hebben.

 

Ik heb hiervoor eerst een gratis Excel boekhouding gegoogled en onderstaande link uiteindelijk gebruikt.

 

Excel boekhoudprogramma voorbeeld

 

Misschien heb je er wat aan.

 

 

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.