• 0

Nieuwe eigenaar Innovatieplatform?

Zojuist rolt de onderstaande (spam)mail mijn inbox binnen afkomstig van het Innovatieplatform.

 

Is ons Nederland zoveel slechter af zonder Poolse werkkrachten, Roemeense zakkenrollers en al die straatmuzikanten? Of vinden we het wel goed dat we niet meer bang hoeven zijn voor dronken Poolse vrachtwagenchauffeurs?

 

Ondernemers zijn al sinds mensenheugenis de motor van de Nederlandse economie. En sinds enkele jaren is de ondernemer in de ogen van overheid en banken steeds meer verworden tot een paria.

 

Steeds jonger zijn de straatrovers en als dit in een dergelijk tempo doorgaat kunnen we er op wachten dat een groep peuters straks een bejaarde overvalt. Zo dom allemaal omdat de aanpak op een goede manier juist zo eenvoudig is.

 

We weten niet wat u er van vindt maar we hebben in ieder geval onze mening online gezet. We zijn best wel bang dat iedereen het met ons eens is en onze oplossingen gaat omarmen.

 

Dan kan de politiek er niet meer omheen..... Nou ja... Het blijven politici uiteraard!

 

Bekijk onze oplossingen op www.catalogusprijs.nl/uit-de-crisis/

 

De prijs die we moeten betalen om uit de crisis te geraken.

 

Het leest nogal als on-innovatieplatform achtige taal.

Daarom dacht ik, laat ik eens even kijken op de site.

Ter vergelijk, hier het archief met screenshots van de oude site.

 

Meteen zie je al dat het niet meer de uitstraling heeft die het vroeger had, het ziet er goedkoop uit.

Ook blijkt de domeinregistratie al enige tijd niet meer op naam te staan van een overheidsinstantie maar van een particulier/ondernemer.

 

Vreemd eigenlijk dat er onderaan de site een copyright notice die terugaat tot 2003.

Dat wekt de indruk dat het nog steeds dezelfde partij is die aan het werk is als Innovatieplatform.

 

Het is duidelijk dat iemand handig de domeinnaam die blijkbaar opgegeven was door de stichting achter het Innovatieplatform opnieuw heeft geregistreerd met als doel om door te borduren op de naamsbekendheid van dit platform.

 

Vraag mij af in hoeverre die wettelijk eigenlijk wel mag, je wekt de indruk te behoren tot een instantie die volgens mij niet meer bestaat. Dat nog even los van de ethiek.

 

(titelwijziging doorgezet naar onderstaande reacties)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Er zit vast wel een strafbaar feit in, maar het is zondermeer misleidend. Op In de pers-pagina zijn allerlei berichten overgenomen die naar het originele Innovatieplatform verwijzen. Omdat de nieuwe domeinbezitter zich richt op starters en het alle kenmerken van een scam heeft, stel ik voor de achtergronden eens te checken en publiceren.

 

En hier een apart bericht van te maken: Nieuwe eigenaar Innovatieplatform?

 

Wat vind je NIco?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En hier een apart bericht van te maken: Nieuwe eigenaar Innovatieplatform?

 

Wat vind je NIco?

 

Ik vind het prima.

 

Intussen heb ik het ministerie van Algemene Zaken (waar het Innovatieplatform vroeger onder viel) een mail gestuurd met de vraag om opheldering over deze in mijn ogen misleidende website.

Ik heb ze tevens op dit topic gewezen, dus wie er ook maar iets van vind, schroom niet om dat hier te delen.

Link naar reactie
  • 0

 

Meneer Kers heeft een domein gekocht met wellicht nog talloze actieve backlinks. Dat geeft hem een voorsprong in de zoekmachine. Daar is op zich niks mis mee, maar de suggestie dat er een relatie is met de vorige eigenaar (dmv diverse clippings over het Innovatieplatform) is misleidend.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.