Ik importeer sieraden uit een land buiten de EU, Indonesië. Dit jaar ben ik naar mijn leverancier toe gevlogen om mijn eerste samples te laten ontwikkelen. Op basis van deze samples heb ik mijn eerste bestelling gedaan vanuit Nederland en dit is geïmporteerd. Uiteraard betaal ik invoerrechten en BTW over hetgeen dat geïmporteerd is. Ik heb de volgende factuur ontvangen van mijn leverancier:
Producten EUR 1000,00 (hierover btw betaald via mijn inklaarder)
Huur auto gedurende 30dgn EUR 350,00
Design en ontwikkelkosten samples EUR 200,00
Mijn vraag: Betaal ik ook BTW over de design en ontwikkelkosten van de samples die ik niet geïmporteerd heb maar waar wel mijn bestelling op gebaseerd is?
Via de website van de belastingdienst blijkt dat voor de huur van de auto geen btw verschuldigd is in NL als de maximum huurperiode 30dgn is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dennis specker
dennis specker
Beste HL'ers,
Ik importeer sieraden uit een land buiten de EU, Indonesië. Dit jaar ben ik naar mijn leverancier toe gevlogen om mijn eerste samples te laten ontwikkelen. Op basis van deze samples heb ik mijn eerste bestelling gedaan vanuit Nederland en dit is geïmporteerd. Uiteraard betaal ik invoerrechten en BTW over hetgeen dat geïmporteerd is. Ik heb de volgende factuur ontvangen van mijn leverancier:
Producten EUR 1000,00 (hierover btw betaald via mijn inklaarder)
Huur auto gedurende 30dgn EUR 350,00
Design en ontwikkelkosten samples EUR 200,00
Mijn vraag: Betaal ik ook BTW over de design en ontwikkelkosten van de samples die ik niet geïmporteerd heb maar waar wel mijn bestelling op gebaseerd is?
Via de website van de belastingdienst blijkt dat voor de huur van de auto geen btw verschuldigd is in NL als de maximum huurperiode 30dgn is.
Hoor graag of iemand hier een antwoord op heeft.
Mvg,
Dennis
The best time to plant a tree was 20 years ago..
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42585-btw-op-design-en-ontwikkelkosten-land-buiten-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag