Momenteel ben ik bezig met een opleiding t.b.v. toekomstige freelance werkzaamheden. Hiervoor heb ik accommodatie moet huren bij Roompot vakantieparken. Naar aanleiding hiervan heb ik 2 vragen:
1. Op de factuur van Roompot staat geen btw vermeld. Ik kan het btw tarief ook nergens online vinden . Weten jullie of dit vrijgesteld is van btw?
2. De accommodatie is gehuurd door een collega/medestudent en de factuur is dan ook aan hem gericht. Vervolgens heb ik de helft van het huurbedrag naar hem overgemaakt. Hoe verwerk ik dit in mijn administratie? Dient mijn collega mij voor de helft te factureren of boek ik 50% van de factuur + betaling direct in mijn eigen administratie alszijnde verblijfkosten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dennis specker
dennis specker
Beste HL'ers,
Ik zit met het volgende:
Momenteel ben ik bezig met een opleiding t.b.v. toekomstige freelance werkzaamheden. Hiervoor heb ik accommodatie moet huren bij Roompot vakantieparken. Naar aanleiding hiervan heb ik 2 vragen:
1. Op de factuur van Roompot staat geen btw vermeld. Ik kan het btw tarief ook nergens online vinden . Weten jullie of dit vrijgesteld is van btw?
2. De accommodatie is gehuurd door een collega/medestudent en de factuur is dan ook aan hem gericht. Vervolgens heb ik de helft van het huurbedrag naar hem overgemaakt. Hoe verwerk ik dit in mijn administratie? Dient mijn collega mij voor de helft te factureren of boek ik 50% van de factuur + betaling direct in mijn eigen administratie alszijnde verblijfkosten?
Hoor graag van jullie.
Alvast bedankt.
Gr.
Dennis
The best time to plant a tree was 20 years ago..
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42631-btw-op-huur-accommodatie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag