• 0

Actiemail naar vaste klanten

Gast HenkvdBerg

Ik ga een concept voor een actiemail maken en heb enkele vragen hierover.

 

Hier zijn de belangrijkste gegevens:

 

-de mail gaat over e-mail

-hij gaat naar huidige klanten (ongeveer 50)

-we geven alleen aanbiedingen aan via de mailing

-we zetten in de mailing wel de prijzen, maar geen plaatjes. Dit om het bestand niet te groot te laten worden, de plaatjes zijn te zien op de website maar daar mogen niet de prijzen te zien zijn ivm. concurentie.

-Het is de eerste keer dat de mailing uitgaat, we zijn van plan om dit 6 maal per jaar te doen.

-Het is puur zakelijk, en gaat alleen naar huidige klanten.

 

Ik heb in mijn hoofd al een idee voor de mailing maar ik wil eigenlijk eerst dat jullie aangeven wat je graag in de mailing zet zodat ik dit eventueel met mijn eigen idee kan aanpassen.

 

Mijn vragen aan jullie:

-   Op welke criteria beslissen jullie of je een actiemailing gaat lezen?

-   Wat vinden jullie een goede actiemailing?

-   Hoe moet de mailing er globaal inhoudelijk uitzien?

-   Hebben jullie nog tips en/of aanmerkingen die ik hier niet geschetst hebt maar die toch belangrijk zijn?

 

Ik hoop dat jullie kritisch zullen kijken en me enkele nuttige tips kunnen geven.

 

Henk v/d Berg

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als ik iets krijg van een bekende, vaste leverancier dan lees ik het vrijwel altijd.

 

Zorg voor:

 

- Juiste, persoonlijke aanhef,

- pakkende header

- meteen in de eerste regel van de mail zeggen wat je wilt zeggen

- de uitleg verder, dus, zeer korte introductie.

 

Succes, groet, Remo

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Heeft niemand anders suggesties?

 

Ook zal ik graag een paar goede actiemails willen zien maar ik kan deze nergens vinden(google), kan iemand me hierbij helpen?

 

Henk v/d Berg

Link naar reactie
  • 0

Doel je op een nieuwsbrief-achtige opzet? Ik denk dat je dan moet denken aan persoonlijke aanhef (indien mogelijk, met BCC in Outlook gaat dat niet) en ook aanbiedingen die je doelgroep zullen interesseren. Op basis van die response wordt de mailing steeds meer doelgericht. Geen plaatjes lijkt mij wat kaal worden, maar dat kan een overweging zijn. Doorklik-mogelijkheden zijn soms ook een goede keuze.

 

Succes!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Ik zet er geen afbeeldingen in, er staan linken in de mailing die verwijzen naar afbeeldingen op de website waar ook het offerteformulier komt te staan.

 

De afsluiting is tot nog toe het volgende:

 

U kunt via onze website uw order plaatsen en/of extra productinformatie verkrijgen.

Deze aanbieding loopt van 1 december tot 1 januari

 

P.S.

 

 

Wat kan ik bi P.S invullen?

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

P.S.

Dit is een uitgelezen kans om deze kaartaccessoires voor een zeer voordelige prijs aan te schaffen.

 

Is dit een goede p.s. of zouden jullie het anders formuleren?

Link naar reactie
  • 0
Gast robertwegdam

P.S.

 

Dit is uw kans om deze kaartaccessoires voor een zeer voordelige prijs aan te schaffen! Exclusief voor u als vaste klant van ****!

 

Ik denk dat je de mensen iets persoonlijker moet aanspreken, je hebt immers met je eigen, vaste klanten te maken.

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Probeer met een PS direct een reactie uit te lokken.

Zoiets als:

Omdat u al klant bij ons bent geven wij u als u besteld voor (datum) een extra korting van ..., een gratis abonnemet op, een ..... etc,etc.

 

Ik heb mijn beginregel zo:

 

Omdat U klant bij ons bent geven wij u als u besteld voor (datum) een korting op een aantal van onze kaartaccessoires.

 

en bij PS lijkt

 

Dit is uw kans om deze kaartaccessoires voor een zeer voordelige prijs aan te schaffen! Exclusief voor u als vaste klant van .......

 

een goede afsluiting

Link naar reactie
  • 0

geen op of aanmerkingen?

 

Dat is zo heel moeilijk te zeggen, ik denk dat het toch persoonlijk is. Je kan afsluiten met bijvoorbeeld:

 

,,Bestel voor December 2004 en ontvang maar liefst 10% korting op de gehele collectie". Ik noem maar wat. Je moet bedenken wat jou zou aanspreken als je zo'n actie-mail zou ontvangen.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Ik laat de mensen vanuit de mailing doorlinken naar mn website voor extra informatie en afbeeldingen.

 

Ik moet ook een mogelijkheid onderzoeken van de pdf.

Persoonlijk vind ik dit een slecht idee omdat het mailtje dan te groot wordt, de actie ook is bedoeld voor mensen die geen mail hebben ontvangen en het er niet professioneel uitziet.

 

Maar wat vinden jullie ervan om een pdf toe te voegen? (voor- en nadelen)

Link naar reactie
  • 0

HTML-mail lijkt (gelukkig) op z'n einde te geraken, zeker met de nieuwe standaard-instellingen van het populaire Outlook Express (plaatjes worden niet meer automatisch weergegeven).

 

Je kunt je afvragen of de handeling:

- "open groot pdf bestand en download eventueel acrobat reader"

voor mensen gemakkelijker is dan

-"klik een link en bekijk een website waar je de volledige controle over hebt", ook wat betreft last-minute updates (of veranderdende headers)!

 

Wat mij betreft zijn pdf's handig voor andersoortige documenten als algemene voorwaarden, facturen, rapporten, presentaties.

 

Voor nieuwsbrieven volstaat een "plain-text":

 

----------------------------------------

Geachte Meneer v/d Berg,

 

Recent hebben wij ons assortiment uitgebreid met een aantal producten waarin U wellicht geïnteresseerd bent. Deze producten zijn van 1 december tot 1 januari met 20% korting te bestellen.

 

Op onze webpagina - http://www.aloha.com/nieuws - vind U er meer informatie over; ook online bestellen is mogelijk.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jaap Gras,

Aloha International

---------------------------------------------

Houden van is ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

HTML-mail lijkt (gelukkig) op z'n einde te geraken

 

Waarom gelukkig?

 

Je kunt je afvragen of de handeling:

- "open groot pdf bestand en download eventueel acrobat reader"

voor mensen gemakkelijker is dan

-"klik een link en bekijk een website waar je de volledige controle over hebt", ook wat betreft last-minute updates (of veranderdende headers)!

 

Het is allebei waardeloos. Als je een PDF wilt sturen, stuur dan gewoon HTML met embedded images. Is bovendien veel en veel gemakkelijker te personaliseren, en zoals ik elders aangaf, beter meetbaar. Bijna elke zakelijke gebruiker heeft tegenwoordig op zijn minst ISDN, dus 50 kB aan afbeeldingen hoeft bovendien slechts een paar seconden te kosten. Plaatjes die online staan moeten bovendien ook binnengehaald worden.

 

Met "klik op een link en bekijk een website" raak je 95-98% van je publiek kwijt. Dat werkt echt voor geen meter. Dan inderdaad liever een plain text mail.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Waarom gelukkig?

 

Dat vraag ik mij ook af. Ik lees nieuwsbrieven bijna nooit als het in plain text is opgemaakt. Bij een goeie grafische vormgeving kijk ik eerder naar de inhoud. Doorklikken voor de nieuwsbrief is geen echte oplossing, wat je wel kan doen is bovenin een link naar een online versie van de nieuwsbrief met de tekst: ,,Geen of verkeerde opmaak? Klik hier voor een online versie van de nieuwsbrief".

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Maar wat zijn de voordelen als je een pdf toevoegt met productinformatie en afbeeldingen t.o.v. een actiepagina die op je website staat en vanuit de mailing geopend kan worden?

 

Zijn er extra mogelijkheden, openen mensen eerder een pdf dan dat ze op een link klikken enz…..

 

Ik moet eigenlijk gewoon alle voor en nadelen hebben van een pdf meesturen in een actiemailing.

 

Link naar reactie
  • 0

Elke handeling die men extra moet verrichten bij een mailing, zal 80-90% van je doelgroep wegjagen. Links in een mailing wordt nauwelijks aangeklikt, attachments worden nauwelijks geopend.

 

Ik snap dat veel mensen vanuit de vormgevershoek zeggen dat PDF voordelen heeft (immers, onder meer de vormgeving ziet er gegarandeerd zo uit als het bedoeld is) maar als attachment bij een mailing lijkt het me dodelijk ineffectief. Ik zou het geen klant durven adviseren.

 

Daar komt bij attachments nog bij dat het niet alleen een extra handeling is, maar dat mensen bijlagen van onbekenden ook nog associeert met virusgevaar.

 

PDF bij een mail heeft zijn grote nut als je documentatie, een offerte, een factuur etc. wilt meezenden. Bij een actiemailing lijkt me dat niet snel van toepassing.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

In het pdf zal alleen specifieke productinformatie komen, afbeeldingen en eventueel de afname/prijs maar dit komt waarschijnlijk in de mailing zelf.

 

We gaan nu bij de eerste mailing gewoon via de actiepagina op de website specifieke informatie en afbeeldingen plaatsen.

 

Goed of kan je het beter op een andere manier doen?

Link naar reactie
  • 0

Of iets aanslaat of niet kan je maar op een manier uitvinden; testen!

Versturen die mailing. Kijken of je er response op krijgt. :)

 

Wat betreft de PDF, die zou ik via een link bereikbaar maken, als iemand hem wil bekijken, dan kan je op de link klikken, zo niet dan wordt er ook geen bestand onnodig meegestuurd.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Ik vind het een beetje dubbel om en een actiepagina op de website te hebben en een link naar een pdf meesturen.

 

Maar alle voor- en nadelen op een rijtje

 

Voordelen

·   Een duidelijke en strakke vormgeving

·   Je kan het beveiligen zodat de ontvanger niets kan veranderen

·   Mogelijkheid voor een digitaal invulformulier

 

Nadelen

·   De mailing word te groot

·   Duurt lang voordat het programma geopend is

·   Het is een extra drempel om een attachment te openen i.v.m

virussen

·   Niet iedereen kan het uitprinten

·   Niet meetbaar hoeveel mensen het bekeken hebben

 

Link naar reactie
  • 0

Extra nadelen:

  • Je hebt er een programma voor nodig dat niet iedereen heeft. De penetratie van PDF is 80% -> raak je dus gelijk al 20% kwijt.
  • Attachments worden sowieso niet snel geopend als men er niet echt op wacht (dus niet alleen vanwege het risico van virussen)
  • Mailprogramma's kunnen niet zoeken in PDF-bestanden, wel in HTML/text-mails

Extra voordelen:

  • Een PDF is makkerlijker/handiger op te slaan
  • Een PDF is eenvoudig in te zetten voor print. Je kunt dezelfde PDF bv voor meerdere toepassingen gebruiken: e-mail, folders etc.
  • Doorsturen van een PDF gaat probleemloos. Bij forwarden van HTML-mail willen sommige mailprogramma's er wel eens een feestje van maken.

 

"Duidelijke en strakke vormgeving" is geen voordeel van PDF: dat kun je ten eerste ook met HTML bereiken, ten tweede is het goed mogelijk om er in PDF een rotzooi van te maken.

 

Wel een voordeel is dat de vormgeving met niet al te veel moeite vrijwel 100% zeker overkomt zoals deze bedoeld is. Bij HTML ben je sneller afhankelijk van de kwaliteit van degene die het technisch in elkaar zet.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

oke bedankt, dan komt het er uiteindelijk zo uit tezien:

 

Voordelen

·   Je kan het beveiligen zodat de ontvanger niets kan veranderen

·   Mogelijkheid voor een digitaal invulformulier

·   Je kan de PDF downloaden via een link, dit maakt de mailing zelf kleiner

·   Een PDF is makkelijker/handiger op te slaan

·   Je kunt dezelfde PDF voor meerdere toepassingen gebruiken, e-mails, folders etc.

 

Nadelen

·   De mailing word te groot

·   Duurt lang voordat het programma geopend is

·   Het is een extra drempel om een attachment te openen o.a. door virussen en extra moeite

·   Niet iedereen kan het uitprinten

·   Niet meetbaar hoeveel mensen het bekeken hebben

·   De drempel om PDF te openen of downloaden is groter dan om naar de actiepagina te gaan.

·   Je hebt een programma nodig om PDF te openen, dit heeft 80% van de mensen, je raakt dus 20% al kwijt

·   Mailprogramma’s kunnen niet zoeken in PDF-bestanden, wel in HTML en tekst mails.

·   

De drempel moet zo laag mogelijk blijven, en aangezien de nadelen zwaarder wegen als de voordelen lijkt het me beter dat je werkt met een actiepagina op de website

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.