• 0

Ik wil mijn webshop uitbreiden, wat nu?

Beste forum leden,

 

Voordat ik begin, zal ik even wat kort over mijzelf vertellen. mijn naam is Wouter, 20 jaar oud en oprichter van een webshop. Deze webshop heb ik op 1 januari opgericht, op dit moment is er een kleine omzet van € 13.000 gerealiseerd. ik zit nog op school, volg een ICT niveau 3 opleiding, en doe op dit moment werken en leren (4 dagen werken, 1 dag school) in de avonduren, en in het weekend besteed ik al mijn tijd aan mijn webshop.

 

Echter, wil ik mijn webshop in de toekomst gaan uitbreiden, ik wil echte merken gaan verkopen van sieraden, horloge(s), en noem het maar op.

 

Op dit moment koop ik alles in via China, de bekende alibaba.com en de zusjes hiervan.

 

Ik heb een aantal vragen, en ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen, of eventueel tip(s) kan geven:

 

- Hoe kan ik groothandels vinden, die bijvoorbeeld distributeur zijn van een (bekend) merk?

- Bestaan er lijsten, die eventueel voor een vergoeding te koop zijn, waar meerdere groothandels op staan?

- Hoe kan ik nog meer verkopen, bijvoorbeeld het bezoeken van beurzen? in contact komen met leveranciers, het lezen van boek(en) die aan te raden zijn enz.

- Wat moet ik nog meer weten, met betrekking tot bovenstaande informatie?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter

 

P.s. mocht ik dit topic in het verkeerde forum hebben geplaatst, mijn excuses hiervoor.

 

 

[titel aangepast - mod]

[site naam en link uit topic verwijderd, kan in signature - mod]

[achternaam op verzoek verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
- Hoe kan ik groothandels vinden, die bijvoorbeeld distributeur zijn van een (bekend) merk?

Fabrikanten of merkeigenaren uitvragen over lokale vertegenwoordiging of directe inkoopmogelijkheden.

 

- Bestaan er lijsten, die eventueel voor een vergoeding te koop zijn, waar meerdere groothandels op staan?

Volg het advies van Wouter.

 

- Hoe kan ik nog meer verkopen, bijvoorbeeld het bezoeken van beurzen? in contact komen met leveranciers, het lezen van boek(en) die aan te raden zijn enz.

Beursbezoek levert mij het nodige op. In het algemeen: proberen in alle dimensies te scoren. Ondernemen is een allround aangelegenheid.

 

- Wat moet ik nog meer weten, met betrekking tot bovenstaande informatie?

Open vraag, misschien nog wel een jaar zelf uitvinden en ogen open houden.

 

Op het moment dat je merkproducten wilt gaan verkopen, wordt assortimentsstrategie en positionering belangrijk. Dat moet je niet tegelijkertijd met je lager geprijsde niet-merkartikelen willen verkopen. Waarom probeer je geen eigen merk te lanceren of meer van hetzelfde te verkopen van het huidige assortiment? De genoemde omzet vind ik namelijk niet verkeerd als tweede prio.

 

Last but not least: tack some time to socialize. Een uitgelezen mogelijkheid staat in de header van dit forum.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Merci voor jullie reactie(s). meer reactie(s), op en/of aanmerkingen zijn van harte welkom.

 

Bij het bezoeken van beurzen, aan wat voor soort beurzen zou ik dan moeten denken? Hebben jullie enkele voorbeelden met beurzen die in het verleden zijn geweest, of in de toekomst er aan zitten te komen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.