• 0

eenmanszaak omzetten in bv of ltd

Hierbij wou ik graag informeren wat voor mij de beste optie is.

In 2011 ben ik een eenmanszaak begonnen in het verwijderen van asbest.Door het goeie werk dat ik afleverde kwam er steeds meer de vraag of ik ook personeel kan leveren.Dat doe ik inmiddels ook.Ik heb nu 8 mensen in loondienst sinds begin van dit jaar.De vraag naar personeel is groter dan dat ik kan leveren.Ik krijg nu van iedereen te horen dat ik beter over kan stappen naar een flex-b.v. of een limited, i.v.m. met het nog meer aannemen van personeel

Zou iemand mij kunnen zeggen wat voor mij de beste optie is.Ik heb het gevoel dat ik dit zo snel mogelijk moet regelen.I.v.m. aansprakelijkheid en belasting.

1.moet ik de eenmanszaak aanhouden

2.flex-b.v.of limited

3.aansprakekelijkheid

4.belasting voordeel of nadeel

Ik wou jullie alvast bedanken.

Kellen

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42739-eenmanszaak-omzetten-in-bv-of-ltd/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0
In 2011 ben ik een eenmanszaak begonnen in het verwijderen van asbest

Poeh. Die activiteit is dusdanig risicovol (voor omgeving, personeel etc) dat ik daar van begin af aan een BV geadviseerd zou hebben

1.moet ik de eenmanszaak aanhouden

Puur op basis van risico: nee

2.flex-b.v.of limited

Als je toch kiest voor een rechtspersoon, kies dan voor een BV. Een buitenlandse rechtsvorm komt ook met buitenlandse verplichtingen, en aan de Ltd. kleeft een (al dan niet onterecht) randje van onbetrouwbaarheid richting afnemers/opdrachtgevers

3.aansprakelijkheid

De activiteiten zijn risico- en impactvol. Maar het kiezen van een BV ontslaat jou als bestuurder nog niet van de verplichting om bepaalde calamiteitenrisico's af te dekken. Zorg in ieder geval dat bedrijfs- en werkgeversaansprakelijkheid goed zijn geregeld

4.belasting voordeel of nadeel

Lijkt mij - gelet op de aard van de activiteiten - van secundair belang. Bij relatief lage winsten is een BV fiscaal ongunstiger, bij hogere winsten is de BV meestal gunstiger

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar